Arg vid läggning

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
settler
Inlägg: 2
Blev medlem: ons 16 feb 2011, 21:39

Arg vid läggning

Inlägg av settler »

Kurade våran dotter för cirka 1,5 månad sen och hon var då 6,5 månad. Vi hade en jobbig första natt, som de flesta. Från natt 3 så har hon sovit hela nätter med några få undantag, men jag har aldrig behövt gå in till henne efter första natten utan det har räckt med ramsan.
Problemet är läggningen. Hon är fortfarande RIKTIGT arg när vi lägger henne och hon skriker i minst 10 minuter innan hon somnar. I början på kuren så tänkte jag att efter en månad så upphör det säkert, men nu har det som sagt gått 1,5 månad och jag ser ingen förbättring. Vi busar allt vad vi kan vid läggningen och hon skrattar ända tills huvudet hamnar på kudden och då börjar hon att skrika direkt. Senaste veckan har hon dessutom vaknat 20 minuter efter läggning och skrikit igen. Ramsar vi då, tar det 15 minuter för henne att somna om. Låter vi henne vara så brukar hon somna om själv efter 5-10 minuter.

Några tips?
Angelica.
Inlägg: 24
Blev medlem: sön 06 feb 2011, 18:28
Ort: Göteborg

Re: Arg vid läggning

Inlägg av Angelica. »

Jag hoppas verkligen att du får några svar för vi har exakt samma situation här, även om vi inte alls kurat lika länge som ni.

Lycka till!
Charlie född 101011
Kurstart måndag 110207
settler
Inlägg: 2
Blev medlem: ons 16 feb 2011, 21:39

Re: Arg vid läggning

Inlägg av settler »

Nu har det gått 2 månader sen vi kurade lilltjejen. Hon sover hela nätterna utan minsta ljud. På dagarna lägger jag henne på rygg i vagnen och hänger för en filt och hon somnar själv utan minsta protest.

MEN, på kvällarna är hon fortfarande jättearg vid läggning. Nu ikväll så skrek hon i 15 minuter innan hon somnade. Jag har hela tiden trott att detta ska ge med sig, men det verkar inte så.

Är det någon som har lite vägledning att ge? Kommer det att bli bättre?
Nemita
Inlägg: 719
Blev medlem: fre 09 mar 2007, 22:50
Ort: Umeå
Kontakt:

Re: Arg vid läggning

Inlägg av Nemita »

Hej!

En fråga och ett lästips. Frågan: Hur har ni det med skrattet till go'nattet? Lästipset: Du kanske kan ha lite nytta av

http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... &start=150

där Katten77 mfl ger lite tips en bit ner på sidan.

Vad tror du?
Kram :heart:
Mamma till en pojke född 8 januari 2007 (kurad vid 6 månader) och en stor liten knodd född 24 juli 2010 (en vecka efter beräknat, 4,5 kg tung) som standardmodellas.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"