Vecka 29, enligt min uträkning. 28 enligt ul. Men det är roligare att vara en vecka före, då är jag redan i 30 i morgon. 8) Vi har varit på ytterligare ett ul och nu ska vi dit var tredje vecka. Ploppen mår bra, den är 10 % "för liten" men det var inget ovanligt. Och just nu sitter den i säte, men det hinner ju ändras.
Jag är riktigt trött på att vara gravid just nu.

Vinterkläderna som måste på i jobbet klämmer, jag har ryggvärk om jag anstränger mig, är stenhård i magen och blöder näsblod alltför lätt... Nåja, jag vet ju att det kommer något fantastiskt utav allt så jag kämpar på. Försöker att ta det lugnt, dricker katrinplommon och snyter mig försiktigt. Vinterkläderna är svårt att göra något åt, men jag har makens jacka på mig annars, min kommer jag inte i längre om jag inte ska ha den öppen. Och det känns ju inte så lockande i denna kyla, brrr.
Tänker på förlossningen mycket och försöker förbereda mig så mycket jag kan. Har lite problem med snabbandningen i profylaxen, den gick bättre när magen inte var så stor, nu får jag ingen luft. Men jag får väl öva på så kanske det sitter. Klarar 1,5 min, ibland 2 men då tappar jag bort rytmen några gånger. Det är konstigt hur man tänker, förra gången var jag så rädd för att spricka. Nu bryr jag mig inte så mycket om det men är mer rädd för själva smärtan. Jag vill ju kunna andas mig igenom allt, men hur ont gör det egentligen? Kände ju bara några få värkar när jag blev igångsatt och sen blev det ju snitt direkt. Efter snittet hade jag jätteont, blev svimfärdig om jag rörde mig för snabbt osv, fast jag vet hur ett snitt går till nu så jag är inte så rädd för det.