På DVD:n - ramsar vid sängen!?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Ellis
Inlägg: 11
Blev medlem: ons 12 okt 2005, 09:25

På DVD:n - ramsar vid sängen!?

Inlägg av Ellis »

Hej på ER! Några frågor:
Undrar varför man i filmen ramsar vid sängen - är det kanske tillåtet de första nätterna?

När får/ska man gå ut med ramsa om de skriker och när skall man i så fall gå in igen o börja om på nytt?

Om ramsan ej biter på tredje natten och kanske framåt - vad skall man göra då? solfjäderna och lugna med tysnad... Eller?
Ellis15
Carina-71
Inlägg: 314
Blev medlem: tor 27 okt 2005, 11:48
Ort: Avesta, Dalarna
Kontakt:

Inlägg av Carina-71 »

Vad jag har förstått så gör hon det för att det är fler barn i huset

Kram Carina

:heart: Sandra -91 Styvdotter
:heart: Emil -92, Barnaboken
:heart: Malin -98, Barnaboken
:heart: Hanna 050807. ?r nu kurad och sover gott!

\:D/ Foton \:D/
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, Carina71 :D

Ja, du ska följa Lathunden (och även läsa på - igen :!: - om ramsan i Verktygslådan) :idea:

Jag hade tre barn samtidigt - en i varje rum - när filmen gjordes och var dessutom alldeles ny för dem, den där första natten, så jag introducerade ramsan upplysningsvis vid sängen första gången.

Så ska man alltså inte göra, om man inte är en komplett främling :lol: :lol: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"