Hej på ER! Några frågor:
Undrar varför man i filmen ramsar vid sängen - är det kanske tillåtet de första nätterna?
När får/ska man gå ut med ramsa om de skriker och när skall man i så fall gå in igen o börja om på nytt?
Om ramsan ej biter på tredje natten och kanske framåt - vad skall man göra då? solfjäderna och lugna med tysnad... Eller?
På DVD:n - ramsar vid sängen!?
Vad jag har förstått så gör hon det för att det är fler barn i huset
Kram Carina
Kram Carina
\:D/ Foton \:D/
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
- Inlägg: 15366
- Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
- Ort: Gastsjön
Ja, du ska följa Lathunden (och även läsa på - igen
Jag hade tre barn samtidigt - en i varje rum - när filmen gjordes och var dessutom alldeles ny för dem, den där första natten, så jag introducerade ramsan upplysningsvis vid sängen första gången.
Så ska man alltså inte göra, om man inte är en komplett främling
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022