Sa här har det gatt för oss - ca 1 vecka efter kur

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
schnokie

Sa här har det gatt för oss - ca 1 vecka efter kur

Inlägg av schnokie »

:D Hej!

Nu har vi kört kuren i 1 vecka och 2 nätter och överlag har det gatt jätte bra. :D Jag är sa glad! (Lilleman brukade vakna varannan timme tidigare)
Natten har än sa länge inte varit nagot större problem, vi har lite lyxproblem med att han vaknar en halvtimme tidigare än vad jag vill.

Dagarna strular fortfarande lite men jag märker att det gar bättre och bättre. Han sover ännu inte dryga 15 timmar men det gar frammat!

Skrattet till go´nattet är jätte viktigt. Igar glömde jag det och det tog över 30 min innan han somnade. I kväll när jag la honom "snackade" han lite innan det blev tyst. :heart:

Vad som har varit/är jobbig är just dagarna, jag har fatt burit en övertrött kille - och han är INTE lätt kan jag säga... och han har gratit/klagat mycket :cry: Jag har ramsat och för var dag blir det bättre, men det gäller som sagt att backa.

Idag var en bra dag, han har nästan bara legat pa mage och pulat med grejer. Han har inte varit övertrött :D

Alla som tvekar - Läs och Kör!!!

kramar
Anki
Bor i Wien och ?r mamma till Annelie (juli-03) som kurades vid 9 manader och
Erik (juni-05) som fick en mjuk kurning vid dryga 5 manader!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Pris och beröm :lol: Det här går ju strålande :lol:

Att bäras och bäras gör ju faktiskt ingen människa glad, så strunta i det (dvs bär honom enbart i transportsyfte). Lägg dig hos honom på golvet där han krälar/ålar på mage och var till hans disposition, den tid det tar :wink:

Du är bara på uppföljninsgveckan ännu och det är alltid någonting som krånglar då - en eller flera av dagslurarna och/eller vargtimmen (4-6). Det får man ta. Det är "bara" att framhärda enligt schemat och invänta bättre tider :!:

Och koma ihåg att om lilla barnet ska (fortsätta) göra framsteg, krävs att man själv gör "baksteg" - först, och kontinuerligt. Det är så viktigt :!:

Han vet ju nu vad som gäller, så på med Attityden av total självklarhet :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"