Hjälp ang dagssömnen

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Carina-71
Kontakt:

Hjälp ang dagssömnen

Inlägg av Carina-71 »

Hej :P
Jag lägger ner Hanna i sin sägn för att hon ska sova sitt pass 14-16. När jag lagt ner henne, ramsar jag x4 när jag går ut och hon är tyst och nöjd. Och tyst och nöjd det är precis vad hon är.....hur länge som helst...tiden går och halva passet är väck. Vad ska jag göra? Hon ställer ju inga frågor men borde hon inte sova :?: :idea: :?:

Tacksam för hjälp

:heart: Kram Carina

:heart: Sandra -91 Styvdotter
:heart: Emil -92, Barnaboken
:heart: Malin -98, Barnaboken
:heart: Hanna 050807. ?r nu kurad och sover gott!

\:D/ Foton \:D/
Carina-71
Kontakt:

Inlägg av Carina-71 »

Men NU ställer hon frågor och det med besked. Har hon blivit övertrött nu. Buffrar henne lugn, ramsar på vägen ut. Men det verkar hon inte höra. Låter henne vara. Hon skriker upp sig väldigt. Jag har upprepat proceduren fler gånger nu, ca 25-30 minuter. Jag går in när jag har fått nog och det har jag fått många gånger. Vad gör JAG för fel, hon är ju alldeles till sig. Jag är även rädd att detta sätter sina spår på kvällsnattningen, då jag bara kan lägga ner henne så somnar hon utan att jag ingriper....Hjälp mej

Kram Carina

Carina-71
Kontakt:

Inlägg av Carina-71 »

14-16 sovpasset blev tillslut de sista 45 minuterna inkl marginalkvarten. Pust
Nu är det samma visa igen. Ska sova kvart i sex till halv sju. Visade tydligt att hon var trött redan halv sex. Jag la henne i vagnen drog några tag och ramsade bort. Skit arg och jag upprepade när JAG tyckte att det räcker med skrikandet. Tillslut lugnar hon sig helt men nu ligger hon bara och tittar. Huvudet sticker upp som ett periskop ur vagnen. Nöjd, tyst men antagligen trött. Ska jag söva henne eller ska hon vara ifred???

kan någon vara så snäll och ge mej några tips.
Jag började med ramsan idag så jag förstår att hon är frågande. Men vad ska jag göra när hon är "nöjd"?

Kram Carina

Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Hej hej!
Hur ser hennes schema ut? Jag känner igen strul med dagslurarna om jag säger så :roll: :wink:

Kanske kan komma med något tips om jag kan få jämföra scheman för nu sover Emma nämligen jättebra på dagarna :wink:

/Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Carina-71
Kontakt:

Inlägg av Carina-71 »

Hej
Tack för att du försöker hjälpa mej.
Hannas schema ser ut så här

mat 6,30
sov 8-10
mat 10
sov 11,45-12,30
mat 13
sov 14-16
mat 16
sov 17.45-18.30
mat 19
kväller 20.30

Undrar om jag ska försöka skippa sista 45 minuterssömnen :?: Jag tycker den blir senare o senare. Hon vill inte sova förrän klockan är 18,15/18,30. :idea:
Kanske ska jag slopa den och göra kväller 19.30 istället :?: :!: . Hon är ju nu 3½ månad
:heart:
Kram Carina

Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Hej hej!!
Jag tycker schemat ser jättebra ut, lite annorlunda mot mitt men det spelar ju ingen roll. Tycker du nog kan prova med tidigare läggning och kanske bara en 20-minutare vid 18-18.20?

Kram Tessan

Carina-71
Kontakt:

Inlägg av Carina-71 »

Tack för hjälpen Tessan
Men ska det vara så skrikit att introducera ramsan istället för buffning/vagning under dagtid?
Vad har ni för erfarenheter

Kram Carina

Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

He he, skojar du? 8) 8)
Med det menar jag absolut inget illa utan att jag hade det jättejobbigt i flera veckor på dagarna och min ramsa var ett skämt tyckte jag...

MEN, HEUREKA, det fungerar till slut, verkligen. Om Emma idag mot förmodan vaknar och inte löser problemet själv så ramsar jag och hon tystnar :wink: :D

Så jag lovar dig att ramsan kommer att ta men jag tror att du ska försöka skippa buffningen överhuvudtaget och bara ramsa om du känner att det är möjligt.
Ramsan kommer verkligen att fungera om du bara ger den ett ärligt försök och ingen egentlig utvärdering förrän efter minst 2 veckor...
En mkt begåvad :heart: Mammut :heart: har sagt till mig MASSOR med gånger innan det gick in hos mig att inte stressa så utan avvakta..

Kram

Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"