har haft en underbar liten sovare( nu drygt 2 år) som hör och häpna (enl vännerna) har bett om att få lägga sig. Sen blev det fel. har läst runt lite här på forumet och insett ett av misstagen. vi liksom så många andra tog bort spjälsängen aldeledes för tidigt med oro som följd samtidigt som dottern började signalera att det var dags att korta av middagssömnen. inför störtfloden av frågor och urhopp ur sängen började vår attityd vackla.
I kväll betstämde vi oss för att nu är det dags. Vi hade välkommen tillbaka spjälsängenfest med ballonger som ungen älskar. HOn fick välja påslakan och hjälpa till att bädda.
hon fick också köpa en aldeledes egen väckarklocka som vi ställde. åh vad glad hon blev.
det tog sina 45 minuter men faktum är att jag känner mig tryggare den här gången än när vi kurade för jag är säker på att det är rätt. mammas attityd är på topp sä att säga. 8)
vill att lilla älsklingen skall få må så där bra igen. för tillfället sover hon så gott. underbart.:-$
Så det går nog ganska bra men det skulle vara så gott med lite påhejning. vet sen förra gången hur mycket det gör.
KRAM till er alla som kämpar! och alla andra med så klart