Idag var en härlig dag ur denna synvinkeln! Jag och lilleman som nu snart har hunnit bli hela 5 månader var på bvc på föräldragrupp. Här diskuterades det sömn. Jag kan meddela att det endast är jag och en till vad jag har förstått vars barn sover på ett ungefär så många timmar per dygn som de borde. En sov 20 min

på HELA dagen. Han var också ca 5 månader. Galet!
Iallafall så var det så hräligt att kunna berätta (utan att skryta

) att Isak sover tre lurar per dag, en på fm, en lite längre på middagen och en kortis på eftermiddagen OCH ca 20-7(dock med nattamat fortfarande). Många höll på att tappa hakan! Men hur får du honom att somna på dagen undrade de.. Jo, jag vet ju när han brukar bli trött så då brukar jag försöka förekomma honom så att han inte blir övertrött tipsade jag. Men hon såg bara frågande på mig precis som om det var bästan omöjligt. Sen sa jag också att vi har haft rutiner på honom rätt tidigt... Så härligt att inse hur bra vi har det ändå!

Trots att man ibland går här hemma och tänker "attans nu vaknade han 20 min innan utsatt tid eller somnade 15 min innan det var dags" och "Vi borde snart ta tag i det där med hans nattmål och ta bort det" Idag insåg jag att shit...jag är ljusår längre "fram" än många av dem. Ville bara meddela hur glad jag blev av den insikten!
Cyan - jag skickar ett meddelande till dig. Klart vi skall ses!