Träning 2010
Efter mjölkstockning kommer...förkylning
eller rättare sagt hostan från hell
Även Oskar är täppt och hostig
Har gått promenad mån, tis, ons och söndag. Ca 45 minuter i halvsnabbt tempo med vagn. Känner att flåset börjar komma tillbaka så sakteliga. Nu kan jag gå i en uppförsacke utan att tappa andan. Typ. Fast hostan gör att jag tar det lite lugnare än vad jag egentligen skulle vilja.
Ingen stabilitetsträning denna vecka heller
Är ändå intresserad av några övningar till. Ska köra igång nästa vecka. Om hostan försvinner blir det ett pass med crosstrainern också.
Kram
Linda
Har gått promenad mån, tis, ons och söndag. Ca 45 minuter i halvsnabbt tempo med vagn. Känner att flåset börjar komma tillbaka så sakteliga. Nu kan jag gå i en uppförsacke utan att tappa andan. Typ. Fast hostan gör att jag tar det lite lugnare än vad jag egentligen skulle vilja.
Ingen stabilitetsträning denna vecka heller
Kram
Linda
Vega 050416
Malte 070109
Oskar 100923
LindaVega...
stackare! Ta det lugnt och vila bort din hosta, det kan bli lunginflammation av det
och DET hade jag ju förra året och vill ALDRIG, ALDRIG få igen!
Veckans 4 pass:
Mån: Zumba advanced + muskelträning av mage, ben lår, armar, totalt 1 tim, 10 min
Ons: Joggade 5 km
Fre: Poweryoga 45 min
Lör: Motionscykel +mage armar rumpa 1 tim
Nu blir det en liten semestertripp mån-tors till Stockholm. Det lär finnas gym på hotellet, träningskläder är nerpackade, men jag vågar inte lova för mkt om veckans första halva... Vi kommer gå mycket i alla fall!
kram anna
VAR ÄR /LO

Veckans 4 pass:
Mån: Zumba advanced + muskelträning av mage, ben lår, armar, totalt 1 tim, 10 min
Ons: Joggade 5 km
Fre: Poweryoga 45 min
Lör: Motionscykel +mage armar rumpa 1 tim
Nu blir det en liten semestertripp mån-tors till Stockholm. Det lär finnas gym på hotellet, träningskläder är nerpackade, men jag vågar inte lova för mkt om veckans första halva... Vi kommer gå mycket i alla fall!
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Veckans träning:
mån: ben och mage
lör: rygg, axlar och triceps
söndagens träning försvann
LindaVega: En stor boll är ett bra hemmaträningsredskap, har du en redan? Om du ska träna flera dagar i rad behöver du dela upp kroppen så att du inte tränar samma muskelgrupper varje gång.
Ben, bröst och armprogrammet kan se ut så här:
1.Knäböj med fötter parallella och tår pekandes rakt fram
2.Knäböj med fötter i V och tår pekandes lite utåt
3.Tåhävning
4.Biceps curl med tyngd: tänk på att hålla armbågarna stilla
5.Armhävningar
6.Triceps: sätt händerna på soffan, bakom ryggen, hälarna i backen och kroppen raklång (eller något sittandes). När du böjer på armarna belastar kroppstyngden triceps.
Du ska inte belasta vart ben för sig än så länge, så jag kan inte komma på så många fler hemmaövningar för ben just nu.
Rygg, axel och magprogram:
1.Dragövning: (håll i något tungt eller använd gummiband) och dra armarna från lätt böjda utmed sidan till överarmarna är parallellt med golvet och armbågarna böjda
2.Rodd
3.Axelrotation: håll underarmen över magen och rotera den utfrån kroppen. Överarmen ska vara låst vid sidan av kroppen
4.Stå på alla fyra och lyft växelvis arm+motsatt ben (tränar lite ben också)
5.Sidböjning: fyll en ICA-kasse tungt och håll den i rak arm. Spänn mage och luta överkroppen mot den sida med tom hand, gå tillbaka.
6.Plankan: Gärna på en boll. Stå så länge du orkar med tår i golvet och kroppen raklång (spänd) och luta dig på underarmarna på bollen. Håll huvudet i linje med kroppen och titta på bollen.
7.Sit ups
8.Höftlyft: lägg dig på golvet och lyft bäckenet mot taket tills du når en rak överkropp. Gå tillbaka och vänd strax innan du nuddar golvet.
Hoppas du känner dig frisk snart och lycka till med träningen! Bäckenbottenövningar kan du göra flera dagar i rad, så ofta du bara kan.
mån: ben och mage
lör: rygg, axlar och triceps
söndagens träning försvann
LindaVega: En stor boll är ett bra hemmaträningsredskap, har du en redan? Om du ska träna flera dagar i rad behöver du dela upp kroppen så att du inte tränar samma muskelgrupper varje gång.
Ben, bröst och armprogrammet kan se ut så här:
1.Knäböj med fötter parallella och tår pekandes rakt fram
2.Knäböj med fötter i V och tår pekandes lite utåt
3.Tåhävning
4.Biceps curl med tyngd: tänk på att hålla armbågarna stilla
5.Armhävningar
6.Triceps: sätt händerna på soffan, bakom ryggen, hälarna i backen och kroppen raklång (eller något sittandes). När du böjer på armarna belastar kroppstyngden triceps.
Du ska inte belasta vart ben för sig än så länge, så jag kan inte komma på så många fler hemmaövningar för ben just nu.
Rygg, axel och magprogram:
1.Dragövning: (håll i något tungt eller använd gummiband) och dra armarna från lätt böjda utmed sidan till överarmarna är parallellt med golvet och armbågarna böjda
2.Rodd
3.Axelrotation: håll underarmen över magen och rotera den utfrån kroppen. Överarmen ska vara låst vid sidan av kroppen
4.Stå på alla fyra och lyft växelvis arm+motsatt ben (tränar lite ben också)
5.Sidböjning: fyll en ICA-kasse tungt och håll den i rak arm. Spänn mage och luta överkroppen mot den sida med tom hand, gå tillbaka.
6.Plankan: Gärna på en boll. Stå så länge du orkar med tår i golvet och kroppen raklång (spänd) och luta dig på underarmarna på bollen. Håll huvudet i linje med kroppen och titta på bollen.
7.Sit ups
8.Höftlyft: lägg dig på golvet och lyft bäckenet mot taket tills du når en rak överkropp. Gå tillbaka och vänd strax innan du nuddar golvet.
Hoppas du känner dig frisk snart och lycka till med träningen! Bäckenbottenövningar kan du göra flera dagar i rad, så ofta du bara kan.
5 pass denna vecka (sa ju att jag skulle skärpa mig
)
må: jogging 6km + styrka 45 min
ti: jogging 10 km + armhäv, situps, plankan
ons: styrka 45 min
to: jogging 8 km + armhäv, situps, plankan
sö: jogging 15 km
Måste bara berätta att jag på fredagen var på lasik-ögonoperation
Helt fantastiskt att nu kunna se bra utan glasögon
Har haft glasögon sen jag var 8 år ( är nu 36 ) och varit mycket närsynt. Hade -7,5 före operationen. Jag har nog använt kontaktlinser en del också, men nu tittar jag bara omkring mig och tänker hur skönt det är att se utan eller linser eller glasögon, härligt 
må: jogging 6km + styrka 45 min
ti: jogging 10 km + armhäv, situps, plankan
ons: styrka 45 min
to: jogging 8 km + armhäv, situps, plankan
sö: jogging 15 km
Måste bara berätta att jag på fredagen var på lasik-ögonoperation
-
lillhjärtats mamma
bra tränings dvdtips?
... efterfrågas!
längtar... med liten ammande plutt i famnen. tack!
längtar... med liten ammande plutt i famnen. tack!
Lillhjärtat, född i kärlek och glädje, september 2010
Hej lillhjärtats mamma!
Den här tycker jag är superbra! Aerolates http://cdon.se/film/aerolates-416657 Jag har inte gjort den på jättelänge, vaför frågar jag mig själv :-k Har väl fastnat på pilatesmix & Poweryoga just nu.
Har en box från MTV som är superbra, men jag hittar den inte på nätet nu.
Just Poweryoga är lite lurigt för det KAN vara väldigt "vek" träning som inte ger så mycket, jag har själv köpt någon dvd som var rätt värdelös...
Den jag har är TOPPEN, man är helt slut i musklerna efteråt, men inte särskilt andfådd.
Leta på Tradera!
kram anna
Den här tycker jag är superbra! Aerolates http://cdon.se/film/aerolates-416657 Jag har inte gjort den på jättelänge, vaför frågar jag mig själv :-k Har väl fastnat på pilatesmix & Poweryoga just nu.
Har en box från MTV som är superbra, men jag hittar den inte på nätet nu.
Just Poweryoga är lite lurigt för det KAN vara väldigt "vek" träning som inte ger så mycket, jag har själv köpt någon dvd som var rätt värdelös...
Den jag har är TOPPEN, man är helt slut i musklerna efteråt, men inte särskilt andfådd.
Leta på Tradera!
kram anna
Tilda, jag tvekade inte heller
Hur var denna veckan då?
Vad fantastiskt med ögonen!!
Jag vet inte rktigt HUR jag ska summera denna vecka :-k
2 vanliga pass i alla fall:
Ons: Rask promenad 30 min, följt av 30 min styrketräning på hotellrummet, armar, mage, ben, rumpa
Fre: Motionscykel + styrka 1 tim
Utanpå det var vi alltså i Stockholm mån-tors. och vi gick och gick MÅNGA timmar, något gör det väl i motionsväg.
I helgen var det mässa, så jag har burit tunga kartonger till och från vid ner och uppackning.
Nästa vecka ska väl bli mer "normal"
kram anna
Jag vet inte rktigt HUR jag ska summera denna vecka :-k
2 vanliga pass i alla fall:
Ons: Rask promenad 30 min, följt av 30 min styrketräning på hotellrummet, armar, mage, ben, rumpa
Fre: Motionscykel + styrka 1 tim
Utanpå det var vi alltså i Stockholm mån-tors. och vi gick och gick MÅNGA timmar, något gör det väl i motionsväg.
I helgen var det mässa, så jag har burit tunga kartonger till och från vid ner och uppackning.
Nästa vecka ska väl bli mer "normal"
kram anna
Vilka träningsmänniskor ni är
Kanonbra jobbat allihop :thumbsup: Jag blir jättepeppad när jag läser hur ni ligger i. Inser att det inte blir någon löpning för mig i år, utan jag väntar till våren. Däremot kan man ju åka skidor om ett tag. Skonsamt och bra för kroppen.
Tack Sofiapia för övningar
Ska införskaffa mig en pilatesboll.
Tack för omtanken anna
Jag HAR tagit det lugnt i veckan. Ja eller så lugnt man kan ta det med tre stycken hemma under höstlovet. Vi har varit ute varje dag i 1-1,5 timme. Några dagar bar vi ved, men jag tog inte i sådär jättemycket.
I lördags kände jag mig tillräckligt "frisk" för att köra ett pass. 20 minuter på crosstrainern + styrka 15 minuter. Det gick förvånansvärt bra, men nu har jag träningsvärk. Skönt.
Denna vecka blior det promenad mån-ons + styrka 15 minuter på kvällen.
Torsdagar och lördagar tänkte jag köra vidare på crosstrainern.
Kram
Linda
Tack Sofiapia för övningar
Tack för omtanken anna
I lördags kände jag mig tillräckligt "frisk" för att köra ett pass. 20 minuter på crosstrainern + styrka 15 minuter. Det gick förvånansvärt bra, men nu har jag träningsvärk. Skönt.
Denna vecka blior det promenad mån-ons + styrka 15 minuter på kvällen.
Torsdagar och lördagar tänkte jag köra vidare på crosstrainern.
Kram
Linda
Vega 050416
Malte 070109
Oskar 100923
Skönt att du vilat LindaVega, och att du är bättre nu!
Tilda: Bra jobbat som vanligt! :thumbsup:
4 pass för mig i veckan!
Mån: Motionscykel + styrka 1 tim
Ons: poweryoga 45 min
fre: joggade 5 km, men det var tungt och blött i snösörjan
Sön: Pilatesmix 1 tim
kram anna
Tilda och anna :thumbsup:
Har införskaffat mig en pilatesboll idag, ska premiäträna lite styrka ikväll. Har upptäckt att den är kanon för amning
Härligt gung om det trasslas lite vid påfyllning t ex
Veckans träning so far:
mån: promenad 45 min med barnvagn
tis: promenad 30 min med barnvagn
ons: promenad 50 min med barnvagn i "snöoväder" Pust det var riktigt jobbigt.
tor: styrka 20 min
fre: crosstrainer 25 min
sön: crosstraner 25 min, fettförbränningsprogram + att jag ska inviga pilatesbollen ikväll.
Utöver det här så har jag varit ute och åkt spark med barnen både fredag och idag. Promenaderna med barnvagn är i rask takt, men det känns inte riktigt som träning kanske (jmf crosstrainer t ex) men lagom just nu för att få upp flåset och få frisk luft.
Kram
Linda
Har införskaffat mig en pilatesboll idag, ska premiäträna lite styrka ikväll. Har upptäckt att den är kanon för amning
Veckans träning so far:
mån: promenad 45 min med barnvagn
tis: promenad 30 min med barnvagn
ons: promenad 50 min med barnvagn i "snöoväder" Pust det var riktigt jobbigt.
tor: styrka 20 min
fre: crosstrainer 25 min
sön: crosstraner 25 min, fettförbränningsprogram + att jag ska inviga pilatesbollen ikväll.
Utöver det här så har jag varit ute och åkt spark med barnen både fredag och idag. Promenaderna med barnvagn är i rask takt, men det känns inte riktigt som träning kanske (jmf crosstrainer t ex) men lagom just nu för att få upp flåset och få frisk luft.
Kram
Linda
Vega 050416
Malte 070109
Oskar 100923