redan nästa kväll somnade hon på fem minuter!
Tredje kvällen tog det en timme igen, men vi tänkte att detta var det "berömda bakslaget" och att det blir nog bättre i morgon...
I går började hon gråta när jag skulle lägga ner henne i sängen, i kväll började hon gråta redan när jag släckte lampan!
Precis innan hon ska lägga sig (efter att vi har gosat och skrattat tillsammans) står jag med henne i famnen (pappa har inte fått försöka än trots AW´s rekommendationer om att byta nattare efter två kvällar...) och sjunger en godnattvisa i glad ton och pussar lite på henne innan jag säger god natt och vi släcker lampan och går till sängen.
Är det någon som känner igen mönstret? Nu vet hon vad det handlar om när vi har släckt lampan och hon har ju aldrig varit särskilt förtjust i att gå och lägga sig...
Nätterna har fungerat bra redan från andra natten, hon somnar för det mesta om av sig själv eller med en påminnelseramsa. Hon har hittills sovit max sex timmar i sträck.
Vi känner fortfarande förtroende för kuren men börjar tvivla på oss själva. Det skulle vara skönt att få höra att det här är vanligt men övergående.
/ Nybliven annawahlgren-vän