Träning 2010

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
/LO
Inlägg: 5038
Blev medlem: ons 24 nov 2004, 22:13
Ort: Norrahammar
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Min vecka blev sådär, men ok.

Tisdag - afrikansk dans
Fredag - promenad med ivar i vagn och vera på cykel upp och ner för backarna i Norrahammar = flås
Lördag - golf

Hade tänkt zumba på söndag, men jag var så trött och framför allt less på att vara ifrån familjen (fyra dagar på den veckan och jag kom hem en timme innan träningen började) så jag struntade i den.

Härligt jobbar Tilda!

anna - trist att du inte är pigg. Hoppas knän och näsa mår bättre snart! Jag trodde inte att du var typen som ville zumba. Det är skitkul, men jag fick för mig att dans inte var din grej och det är ju helt dansinspirerat ( i alla fall passet jag går).
Men testa! Det är skitkul!

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Anna, ibland går man ner i vikt och får på sig brallorna igen när man hindras från att träna, helt enkelt för att kortisolnivåerna sjunker. Hård träning för att tukta vikten gör kroppen stressad. Och blir kontraproduktiv.
Jag håller koll på dig :wink:
Fundera gärna på hur du ska tolka denna signal från kroppen!

KRAM
/LO
Inlägg: 5038
Blev medlem: ons 24 nov 2004, 22:13
Ort: Norrahammar
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Denna veckans träning:
Tisdag: Afrikansk dans
Lördag: golf
Söndag: zumba + core = 1 timmes svettig dans och 30 minuter mage/rygg. Har aldrig varit så trött i hela mitt liv. Och det är så jäkla kul!

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
anna
Inlägg: 4526
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

LO/ Jag har alltid beundrat folk som kan röra sig snyggt till musik, men aldrig hört till den skaran själv. Jag och tjejerna missar ALDRIG Let´s dance :wink: Så, jo dans-träning kan nog vara min grej, hoppas det! :D Bra vecka för dig! :thumbsup:

Nya mamman: Bra att du håller koll på mig! :wink: Tack för det! :D Men du har missat att jag HAR lugnat ner mig! Körde ju 5 pass/vecka feb-juli då semesten började, sedan har jag kört högst normala 3 pass/vecka.

Jag börjar så smått återvända "till livet" igen.
I fredags var jag så TRÖTT på att inte ha kunnat träna på 3 hela veckor :twisted: , så jag gav mig ut och sprang 5:an med tejpade knän. Kortade av sträckan något. Det gick RIKTIGT bra! Sprang mjuka och korta steg, det kändes lite i nerförsbackar, men ingen fara alls.
Och igår körde jag det första Zumba-passet.
En skiva som hette "Beginner" först, på 20 min, och sedan nästa skiva "Abs Buns & Thighs" vilket var ren muskelträning. Totalt blev det 1 timme.

Vet inte riktigt vad jag ska säga om själva Zumba-träningen. Får nog göra den några ggr. till innan jag kommenterar för mkt. Det kändes inte så effektivt, men vi får se vad som döljer sig på de 2 sista skivorna! Muskel-träningen var bra!

Jag är i princip bra i knäna nu. Fortfarande slem i näsa och hals, men nu vänder det, det känner jag! :D
Så...Hoppas vara på banan i nästa vecka nu!

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
/LO
Inlägg: 5038
Blev medlem: ons 24 nov 2004, 22:13
Ort: Norrahammar
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Härligt anna!
Om du bara skakar axlarna (eller rumpan) rejält i några sekunder så känner du att du blir varm. Det är muskelträning, men inte stora muskler, utan små uppbyggande, upphållande muskler.
Och ju bättre man kan dansstegen desto mer kan man ju ta ut rörelserna och desto mer får man ju ut av träningen.
Hoppas verkligen att du kommer att tycka att det är kul!
Fast jag kan ju säga att det gör ju en hel del att faktiskt ha en tränare som får hela gänget att applådera sig själva efter varje låt. :D

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Tilda
Inlägg: 436
Blev medlem: ons 25 jan 2006, 20:40
Ort: Finland
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Härligt LO :)
Är också sugen på att testa zumba nångång :)

Vad skönt att du känner dig bättre anna :)

Veckans träning:

må: jogging totalt ca 7 km, först cooper 2460m +styrka (mage,armar,rumpa)
ons: styrka 45 min
lö: jogging 10 km + mage, armar

Sprang cooper första gången sen skoltiderna :) Är riktigt nöjd med 2460m. Helt bra för min ålder, 36 :)
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
Sofiapia
Inlägg: 159
Blev medlem: tis 03 nov 2009, 21:31
Ort: Göteborg

Inlägg av Sofiapia »

Veckans träning:
mån: bröst & biceps
tors: rygg & triceps

Lite småförkyld denna vecka, så jag tar det lite lugnt med träningen.

Skönt anna att det börjar bli bättre!
:heart: Lillkillen född september 2009 -SM från start
:heart: Lilltjejen född november 2011
anna
Inlägg: 4526
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

LO/ Jag förstår att det blir effektivare ju mer man lär sig! Så är det väl med det mesta. Förstår också att det kan vara med power i grupp, men vi har ingen Zumba i stan.

Tilda: Bra! :D Men du...obildad som jag är har jag ingen ANING om vad cooper är :shock: 8-[ Vill du berätta?

Sofiapia: Bra! :D Ja, ta det lite lugnt!

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4526
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D

Mån: Poweryoga 45 min
Ons: Joggade 5 km
Sön: Nybörjarzumban + styrka 1 tim

Men nu är det bedrövligt!
Fortfarande lite "slemmig i huvudet", men otroligt mkt bättre ändå.
Fortfarande problem med knäna, så jag har tejpat dem under träningen.
Och vad händer? :shock: Tänker inte på att jag är allergisk mot plåster! Ja, jag vet, det är tydligen väldigt ovanligt, men det är något i klistret jag får eksem av. Tänkte inte på att det förmodligen är samma klister i idrottstejp så nu har jag ett "band" av eksem som små myggbett, kanske 200 st. bakom varje knä! :shock: Svider och kliar, och bara tanken på att dra på tejp på detta är skräckinjagande! :shock:
Jag fick en provrulle tejp av naprapaten, och den gick bra. Men den nya jag köpte funkar alltså inte. :cry: Ska gå till naprapaten imorgon och be att få köpa av honom. Tills detta läkt får jag väl köra utan tejp, och undvika joggingen med hårda stötar för knäna.

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Sofiapia
Inlägg: 159
Blev medlem: tis 03 nov 2009, 21:31
Ort: Göteborg

Inlägg av Sofiapia »

Veckans träning:
mån: benträning
ons: rygg & triceps
sön: bröst, biceps & mage

Men anna, nu får det väl ändå räcka! :heart:
:heart: Lillkillen född september 2009 -SM från start
:heart: Lilltjejen född november 2011
Tilda
Inlägg: 436
Blev medlem: ons 25 jan 2006, 20:40
Ort: Finland
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Veckans träning :)

ons: jogging 5,6 km+mage, armar
to: jogging 7,5 km+ mage, armar
lö: jogging 20 km
sö: styrka 45 min

anna, cooper test är ett sätt att mäta din aerobiska kondition. Du ska springa så långt du orkar på 12 min. Googla cooper test så hittar du tabeller som visar hur lång sträcka enligt din ålder, vad som är utmärkt, bra osv.. Det är ett rätt tungt test att göra :wink:
Men att du bara har otur, anna. Hoppas det blir bättre nu.
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
LindaVega
Inlägg: 2443
Blev medlem: tis 13 sep 2005, 22:20
Ort: Östersund

Inlägg av LindaVega »

I´m back :D

Förra torsdagen kom så äntligen lillebror till oss :heart: Har skrivit mer i min tråd på barnaväntan om förlossningen (som gick rekordsnabbt)

Just nu består livet mest av att njuta av lillbebben, sitta still i soffan och allmänt vara tillsammans hela familjen.

Tänker komma igång så smått med promenader nästa vecka.Har som mål att komma ut en stund varje dag. Behöver även träna styrka och stabilitet. Tar gärna emot tips på stabilitetsträning när man är nyförlöst.

Har följt tråden i det tysta under hela graviditeten. Ni är så himla duktiga allihop! Nu känner jag mig motiverad som sjutton att komma igång själv igen.

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Sofiapia
Inlägg: 159
Blev medlem: tis 03 nov 2009, 21:31
Ort: Göteborg

Inlägg av Sofiapia »

Grattis LindaVega \:D/! Vad skoj att du är motiverad att börja träna. Bäckenbottenövningar är viktigast, vila, testa lugnt och lyssna på kroppen. Det vet du säkert redan! Jag har ett enkelt hemmaträningsprogram med gummiband för nyförlösta om du är sugen. Grattis igen till guldklimpen :heart: !
:heart: Lillkillen född september 2009 -SM från start
:heart: Lilltjejen född november 2011
Tilda
Inlägg: 436
Blev medlem: ons 25 jan 2006, 20:40
Ort: Finland
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Grattis :D ( ..igen, gratulerade dig på barnaväntan också men gratulationer kan man väl slösa med :wink: )

Bra namn för lillebror :) Min äldsta heter också Oskar, fast med c, Oscar :)
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
anna
Inlägg: 4526
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

Å!! Lille söte bebbe!!! :heart:
STORT varmt grattis :!:
Liiite lugnt kan du väl ta det så här nyförlöst och allt. :shock: :heart:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"