Stockholm 13 september?

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Sussi

Stockholm 13 september?

Inlägg av Sussi »

Jag tänkte bra kolla om det är någon av er som tänker hälsa på Anna den 13 september, och som i så fall hade lust att göra sällskap med mig dit?
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Luvisen

Inlägg av Luvisen »

Vad händer då? 8-[ /Luvisen
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Jannika

Inlägg av Jannika »

Jag viiiiiiill!!!! Men får inte till det efter datumbytet. :( Jag hade gärna åkt bil med dig, du är ju ett underbart resesällskap. :heart: Men du kanske kan ta med kramar och lyckönskningar från mig också?

Kram Jannika
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

Luvisen skrev:Vad händer då? 8-[ /Luvisen
:D Det här är vad som händer (står om Burken i tråden Burken här på Kackelforum) :lol: Tänk om du kunde komma :heart: Öppet hus är det :wink: :lol:

Och alla ni kära forumister som förhoppningsvis tittar in, måste tala om vilka ni är :-({|= så jag inte missar att få ge själva forumkramen O:) :heart: O:)

* * * * *

:!: Pressreleasen:

:arrow: *Titel: Var inte rädd för att dö, min älskade, var rädd för att inte leva. En novellantologi
Författare: Anna Wahlgren
Utgivningsdag: 13 september 2010
Omfång: 322 sidor, inbunden med skyddsomslag
ISBN: 978-91-977736-5-2
Beställning bokhandel: Förlagssystem
Beställning privat: www.annawahlgren.com
Förlag: Anna Wahlgren AB
Omslag: Christian von Essen

:arrow: Anna Wahlgrens skönlitterära författarskap har oförtjänt fallit i skuggan av hennes samhällsengagemang. *Var inte rädd för att dö, min älskade. Var rädd för att inte leva* låter nya läsare möta en av Nordens största novellister.

”Mina kusiner fnittrade i köket. Jag tänkte på nattens kommande händelser. De stod där omkring mig och visste ingenting. De var äldre än jag men de hade inte det jag hade, och de kände inte det jag kände. Jag var så förtvivlat lycklig att jag ville sprängas. Jag sov hos en kvinna! Natt efter natt! Flera gånger i veckan! Gud, om jag skulle sagt det till dem! En av dem var femton och yppig och hette Josefin, och hon tittade på mig liksom flera meter uppifrån, fast hon inte var längre än jag, och hennes blick som var lika begåvad som en åsnas sa att jag var liten, mesig, dum och löjlig; och en sådan värme spred sig i mitt bröst att jag måste le. Det var inte för henne, det var för vad jag hade, som hon inte visste något om; och det jag hade var att jag var älskad.”

Ur Kvinnan som sjöng som en fågel

:arrow: Om utgivningsdagen:

VAR INTE RÄDD FÖR ATT DÖ
MIN ÄLSKADE
VAR RÄDD FÖR ATT INTE LEVA
släpps måndagen den 13 september 2010, då Förlag Anna Wahlgren AB håller en liten bokreleasefest med öppet hus från kl 16 på adesso gallery, Åsögatan 136, på Söder i Stockholm.

:!: En av novellerna kommer att levandegöras av ett mycket berömt äkta par (kl 18 ).

:!: Samma dag släpps Anna Wahlgrens tidlösa barnbok BURKEN, nyutgiven efter 40 år, med färgillustrationer av författarens eget barnbarn, Adrian 15 år.

:!: Den tredje boken som lanseras är Internationella Sova hela
natten på ryska (tidigare utgiven på svenska, engelska och tyska).

:arrow: Om författaren:

Anna Wahlgren är född 1942. Hon dubbeldebuterade 1968 på Albert Bonniers förlag med novellsamlingen En av kvällarna i november och barnboken Burken. Genom åren har 29 böcker, framför allt romaner och novellsamlingar, lämnat hennes penna liksom flera kammarspel för tv-teatern.

Välkänd inpå tredje generationen är föräldrabibeln Barnaboken. Anna Wahlgren är också upphovskvinna till den banbrytande Sova hela natten-kuren. Hon har ett eget föräldraforum med kostnadsfri rådgivning utan reklam på www.annawahlgren.com.

Anna Wahlgren driver numera ett eget bokförlag med utgivning såväl i Sverige som utomlands.

Anna Wahlgren är mor till nio barn varav åtta i livet. Hon har fjorton barnbarn. Hon har i hela sitt vuxna liv varit hemarbetande, oftast som ensamstående. Som pensionär är hon bosatt växelvis i Stockholm och i Gastsjön, Jämtland.*

* * * * *

VÄLKOMNA, alla ni kära :P \:D/ :P

PS Det mycket berömda paret är... :-$ störst, bäst och vackrast i landet =D> =D> Och de ställer upp helt på vänskapsbasis.

PS 2 På lilla releasefesten blir det specialpriser: 200 kr för novellantologin, 100 kr för Burken, och är det några ryssar i krokarna på Söder blir det 100 kr för Internationella Sova hela natten på ryska :wink: :lol: :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Luvisen

Inlägg av Luvisen »

Oj vad spännande! Klart jag kommer :P !

Kram! /Luvisen
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Sussi

Inlägg av Sussi »

Jannika skrev:Jag viiiiiiill!!!! Men får inte till det efter datumbytet. :( Jag hade gärna åkt bil med dig, du är ju ett underbart resesällskap. :heart: Men du kanske kan ta med kramar och lyckönskningar från mig också?

Kram Jannika
Vad tråkigt Jannika... Men självklart tar jag med kramar och lyckönskningar! Ang resesällskapet, nöjet var helt på min sida :heart:

Kram!
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

Luvisen skrev: Klart jag kommer :P !
:D KUUUL :lol: :heart: :lol:
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Och jag! Sannolikt inte prick 16 och sannolikt utan barn, som det ser ut nu, dock.

Gläder mig till att se er!

Kram
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Underbart :wink: :lol:

Man kommer ju precis när man vill och kan och med eller utan barn - vi blir nog inte utslängda förrän bortåt elva.

GLAD blir jag :lol: :heart: :lol: :heart: :lol: :heart: :lol:
strömming

Inlägg av strömming »

Åh så skoj det låter, ska se om det går att komma ända till stockholm! Med eller utan sjusovande småarga MrR och stola storasyster MsI (miiin lillebrooor!)
I född 080813. 40+6. Kurstart 23 februari 2009.
R född 100125. 39+3. Kurad på SHN-kurkurs i Gastsjön, juni 2010.
A född 120129, 36+2. Kurstart 21 september 2012.
MamMalin

Inlägg av MamMalin »

Sammanträffande!!!!! Just den dagen är jag i Sthlm i jobbärende (händer ca 1ggr/år!) :D Ska samla mod o se om lantlollan törs ta med sig turistkartan o ge sig i kast med tunnelbanan....Tänk att få mingla i AW-atmosfär :heart:
/ Malin - mamma till lillkillen -09, 5mån-kurad, och lilltjejen -11, SM :heart:
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:lol: :heart: :-({|= :heart: :lol:
blomman

Inlägg av blomman »

Jag trillar in lite senare, typ åttatiden, med moster om det är ok?

(Och jag är glad för bytet av dag, annars hade jag varit 40 mil bort..)
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

blomman skrev:Jag trillar in lite senare
Åh, vad jag också skulle vilja trilla in... jag är svårt avis. Svårt.
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Sussi

Inlägg av Sussi »

blomman skrev:Jag trillar in lite senare, typ åttatiden
Men åhhh, då kanske vi inte hinner ses... :cry:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"