4 månaders baby, men född 1 månad tidigt -

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Eva

4 månaders baby, men född 1 månad tidigt -

Inlägg av Eva »

Hur ska jag göra. Kan jag kräva att hon ska sova hela natten utan något mål mat när hon aldrig gjort det förrut när jag kör kuren. Hon brukar vakna efter 3-4 timmar och vara hungrig och söka efter mat. Klarar hon sig hela natten från 19.30 till 8.00? Hur ska jag göra????
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

hej,

det är inte säkert att jag har "rätt" svar men vi håller på och kurar vår dotter nu ( född 10 veckor för tidigt) Hon är 5 månader korrigerad ålder och väger 5,5 kg.

Jag har inte "vågat" kura henne tidigare just pga låg vikt mm ( hon väger som en tremånaders kan man säga) men vi har använd schema mm ett tag. Hon är för övrigt inte så stor i maten men går upp hyfsat i vikt ( mellan 100-200g/vecka) Hon är också en storätare på natten ( eller har varit ska jag säga) :? Vi genomför kuren nu för det börjar bli ohållbart att vakna varannan timme i stort sett för att äta :twisted:

Hon har natt mellan 19-07 men jag tar upp henne för ett nattmål kl 22.00 så att hon får nio timmar utan mat. Det ska bort så fort aptiten på dagen ökar :D :D

Jag ska säga att det har gått över förväntan. Första natten hade hon en hel del uppvak, men andra natten sov hon mellan 22.00 till 05.00 utan knappt ett pip. :D :D Samtidigt är jag fortfarande lite orolig att hon får i sig det hon ska så jag ska väga henne i veckan

Jag är helt övertygad om att det kura din lilla dotter, men du kanske får ha lite kortare natt ( 8 eller 10 timmar) till att börja med..
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Mindy

Inlägg av Mindy »

:D Korrigera åldern för sömnbehov och kurer, ramsa i början. Du kommer att märka när det inte behövs längre.
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"