Här redovisar du ohyggliga problem:
Kära, rara du. Vadan detta gnällPetra Slutkörd skrev:Nattningen tar ca 5 min så sover hon. Kl 00 vaknar hon och ibland så somnar hon av sig själv men oftast måste jag ramsa. Ramsar jag försent så håller hon på i en timme. Oftast så ligger hon ner och gråter och låter missnöjd som tusan. När hon efter en stund då inte får en ramsa så ställer hon sig upp.
Hon ska inte gråta och låta "missnöjd som tusan" (måste säga att jag har lite svårt för ditt språkbruk
Du "tappar snart hoppet om mig och Lowa"Petra Slutkörd skrev:Vet inte vad jag ska göra??? Även dagslurana strular som tusan. Lunchen är sällan som hon sover 1 1/2 tim i sträck. Utan vaknar ofta en till tre gånger. Måste då ut och vagna henne, har jag tur så somnar hon, annars gråter hon fram till jag tar upp henne. Vad är felet?? Börjar känna mig totalt värdelös och tappar snart hoppet om mig och Lowa.
Allvarligt talat, du beklagar dig som om det vore synd om dig. Du har fått världens finaste gåva. Glömde du det
Små barn ska NJUTAS, och njuta själva. Sluta gnälla, säger jag brutalt. "Måste då ut och vagna henne" - jaha - hur jobbigt är det, då ?
Du har fått ett litet barn. Njut henne. Sköt henne gott. "Har jag tur så somnar hon" - Tur
Jag tycker du ska hjälpa henne sova så gott, hjälpa henne äta så gott, hjälpa henne skratta och njuta av livet
O:)
PS Gnällvarning utgår i introduktionerna til detta föräldraforum. DS