Daglurar

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Ute

Daglurar

Inlägg av Ute »

Hej! (La in denna fråga på gästforumet, men insåg att det här var ett bättre ställe att fråga på...)

Vi har för bara 14 dagar sedan kört SHN-kuren med vår 11 månader unga dotter Linn. Funkade mycket bra. :) Trots att hon i uppföljningsveckan haft sin första riktigt stora förkylning så har det gått riktigt bra. Dock krånglar fortfarande daglurarna ibland (ganska rejält faktiskt) och vissa morgnar även vargtimmen men med konsekvens och attityd kommer det att fungera. Jag har dock en fråga som jag förgäves sökt svar på i boken. :arrow: Om lilla fröken nu krånglar och inte somnar som det är tänkt på dagen, ska vi väcka henne efter att hon sovit sina 45 min från att hon de facto somnar eller från att det var tänkt att hon skulle sova enligt schemat :?: Kanske ska jag tillägga att pappa nu är hemma med Linn under veckan medan mamma (undertecknad) jobbar. Ibland verkar det som om det funkar bättre med mamma än med pappa, ibland tvärtom. Tack på förhand :!:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Välkommen är du :lol:

Jodå, det står i boken :roll: :lol: Man håller sig inom marginalkvarten, så rubbas inte schemat. Om lilla älsklingen t ex ska sova 45 min men inte somnar förrän fem minuter innan luren egentligen är slut, lägger man på en marginalkvart så att luren blir åtminstone tjugo minuter lång (naturligt s k sömnrytmspass) och fortsätter sedan som förut.

Pris och beröm :!: Härligt bra jobbat :lol:

Dagslurara kan krångla ett bra tag (en eller två) och vargtimmen också spöka i faktiskt flera veckor, men det krånglet går förbi. Håll bara tiderna :wink: Dår ligger magiken :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"