Gissa vem...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
kattis73
Kontakt:

Gissa vem...

Inlägg av kattis73 »

som sov sina 11,5 timmar i natt (näst sista i uppföljningsveckan) utan att få en enda ramsa under natten!!!??? Isak gnölade till (mer eller mindre i sömnen gissar jag) tre gånger, men behövde ingen ramsa för han tystnade på en gång... KLockan sju väckte vi! TJOHOOOO!
:heart: Storebror född -02
:heart: Mellanbror född -05, kurad vid 5 månader
:heart: Lillebror född -09, SM från 3 veckor
:heart: Lillasyster född 120607, SM från start
Gäst

Inlägg av Gäst »

:thumbsup: Toppen - så härligt för hela familjen!
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Vad härligt! :P :P Då vet vi var vi har att se fram emot :!: :!:

Vi slog på stort och startade kuren inatt för Vega. Kl 19.00 sa vi godnatt och efter Annas inrådan fick hon ett nattmål kl 22.00.

Natten gick faktiskt mycket över förväntan. Hon vaknade ganska många gånger, men var aldrig riktigt arg utan somnade om ganska lätt. :D

Dock var hon mer eller mindre vaken mellan 01.30-03.00. Hon gnällde och bökade runt i sängen och hade svårt att komma till ro. Typ sov 20 minuter, vaknade, sov 20 minuter vaknade osv. Likadant mellan 05.00-05.40. Jag kände att det var svårt att skilja på ramsa och bekräftelse. Flera gånger blev det nog ett melkanting :?: :?: Kanske spelar det ingen roll :?:
Det som kändes positivt var att jag inte behövde buffa så mkt eftersom hon inte ställde så arga frågor, utan kunde tystna med ramsan :P :P
Vi har ju använt ramsan i nästan en månad nu inför nattning, så hon lär väl känna igen den :wink:
Jag räknade ut att hon sammanlagt sov 9 timmar och 50 minuter av sammanlagt 12 timmar ( då var 10 min nattmål)

Det som blev lite knasigt var morgonen. Vi gjorde stor morgon kvart i sju, då jag hörde att hon började böka runt igen. Då var hon inte alls intresserad a att äta :( Jag försökte få henne att ta bröstet flera gånger ( allt för många :evil: :evil: )
Min man bad mig vänta en stund och sedan gav han henne välling istället vid 8.00, vilket hon glatt tog emot. Inte så mkt ( 60 ml) men hon åt i alla fall.

Nu återstår att se hur dagen och nästa natt förlöper...
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
kattis73
Kontakt:

Inlägg av kattis73 »

Det låter ju som en lysande start! Min Isak låg också vaken en hel del första natten, och fick bara ihop 9,5 timmar första natten. Men den blev det bara bättre! Skönt att hon inte var så arg, det är ju det som är det jobbiga, om dom skriker. Det kommer gå jättebra för er, tror jag!!!

Tyckte också det var svårt med påminnslsen och bekräftelsen i början, men det gav sej ganska fort. Det viktigaste är att hon inte hör sitt skrik det sista hon gör innan hon somnar.

Ser fram emot fler rapporter. Aptiten kommer så småningom tror jag!
:heart: Storebror född -02
:heart: Mellanbror född -05, kurad vid 5 månader
:heart: Lillebror född -09, SM från 3 veckor
:heart: Lillasyster född 120607, SM från start
Gossebarnsmamman

Inlägg av Gossebarnsmamman »

Hej på er

En fråga till LindaVega. Du skrev att du gav ett nattmål från Annas inrådan kl 22.00. Varför och kan man göra det? Jag håller på att läsa in mig på kuren och mitt störta frågetecken är hur jag ska få honom mätt inför natten. Han vägrar flaskan hur mycket vi än tränar. Och han äter som en häst på natten.

Hmm.... grubblar :?:

kram
Gossebarnsmamman
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Gossebarnsmamman,
läs tråden några frågor inför kurstart lite längre ner i forumet så ser du mina frågor och Annas svar.

Vega tar inte heller flaskan, men dricker välling ur pipmugg ( det funkar bra för det mesta) :roll:

Linda
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

tack kattis73 :D :D

Just nu äter hon gröt med pappa ( som tur är, är ledig idag) och är sådär intresserad, men jag tror också att aptiten kommer så småningom :D
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"