När jag bestämde tid med Fia bestämde jag också vad jag vill med konsultation och det jag ville var att ha lite coaching, om vad jag behöver fokusera på i mitt liv. Man kunde välja att ha kontakt med nära på andra sidan också om man ville. Men det kändes inte angeläget för mig.
Innan själva konsultationen var jag för mig själv fem minuter. Fia sa att det var bra att vara lite fokuserad innan. Hon frågade mig om jag ville ha ett samtal eller om hon mer skulle prata om det hon såg.
Eftersom jag annars är en person som gärna styr samtal, lät jag henne prata.
Fia berättade många saker som stämmer in på mig men som jag inte tänkt på. Bland annat är jag en kontroversiell person som vill gå egna vägar men som samtidigt har ett stort tryggghetsbehov och vill att saker ska vara beständiga. När jag tar beslut ska jag ta hänsyn till min trygghetszon. De som känner mig tycker att det stämmer.
Jag fick också lite saker med mig som jag ska tänka på när det gäller min personliga utveckling.
I mitt fall är det att hitta tid där jag kan reflektera. Jag är väldigt verbal och ska träna på att ta ett steg bakåt i de sammanhang jag ingår i.
jag märker att det är svårt att berätta om det här på ett rättvist sätt, därför att det är en sådan personlig upplevelse.
Jag är fortfarande mycket nöjd och tagen av en del saker som hon kunde se.
Titta gärna in på den hemsida som det tipsades om i början av den här tråden.