bekräftar ni fortfarande - 1 år efter kuren?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
JH

bekräftar ni fortfarande - 1 år efter kuren?

Inlägg av JH »

Hej alla! :D

Nu var det länge sedan jag skrev här, men jag har en liten fråga. :?:

Elsa kurades för knappt ett år sedan och har sedan dess sovit lugnt och tryggt för det mesta. Det har dock varit så att hon då och då (inte ofta, men med ganska jämna mellanrum) vaknar för tidigt på morgnarna. Det är inget större problem, utan vi låter henne vara, alt. går in och lägger till rätta om hon blir ledsen. Då somnar hon nästan alltid om. De få gånger som det har tagit längre stund, och vi (mest maken nuförtiden :D ) har fått ramsa ett par gånger, så har hon faktiskt blivit arg när vi har bekräftat, och börjat protestera på nytt.

Min fråga är alltså om ni andra, som har större barn, fortfarande bekräftar de få gånger då barnet vaknar på natten (för det händer väl de flesta någon gång vad jag har förstått)? Elsa vet ju vad som gäller. Hon lyssnar på ramsan och blir lugn av den. Bör man då ändå bekräfta? Min make håller stenhårt fast vid att man ska göra som "man ska göra" :twisted: :D , men jag undrar ändå....
Jenny, mamma till
Elsa :heart: 25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri :heart: 18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Kära nån, maken har rätt vad gäller KUREN - som genomfördes för hundra år sedan :shock: Det här lilla barnet står inte under akut SHN-kur, hon är en god sovare och behöver bara påminnas/upplysas ibland, på förfrågan, om vad som gäller. Att hon gör rätt som ligger ner så skönt och håller på att somna/somna om behöver inte bekräftas. Det vet hon så bra och vill inget hellre, alldeles själv.

Bekräftelsen drar man ihop med påminnelsen i all enkelhet men kör den inte separat sedan barnet väl fått sina hela nätter. Och det var ju längesedan :lol:

Hon kan bli sur för att hon VILL sova så himla gärna men inte KAN omedelbums. Så bekräftelsen blir då bara till ett tjat för henne, och om hon kunde skulle hon säga: "Ja, jag VEEEEET!"
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
JH

Inlägg av JH »

annawahlgren skrev::D
Hon kan bli sur för att hon VILL sova så himla gärna men inte KAN omedelbums. Så bekräftelsen blir då bara till ett tjat för henne, och om hon kunde skulle hon säga: "Ja, jag VEEEEET!"
PRECIS så har jag också uppfattat det de få gånger hon har "frågat" :D De gånger hon har vaknat så hör man verkligen att hon VILL sova, men det bara går inte utan lite hjälp.

Tack Anna! :D Nu ska jag visa det här för kära maken, så kan han sluta tjata på vår gullunge! :lol: :D :twisted:
Jenny, mamma till
Elsa :heart: 25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri :heart: 18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Bra, bra :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"