I stora drag kan en natt se ut såhär:
kl 19 läggdags. Solfjäder ca 10 sek och sedan ut med ramsan. Hon säger inte mkt men bökar runt i sängen och inom kort så sover hon på täcket på tvären nere vid fotändan (jag brukar gå in efter 10 min tystand och lägga på en filt därför vet jag hur hon ligger
kl 23: Uppvak med skrik. Ramsa och hon skriker ännu värre. Hör då att hon står i sängen. Ramsa jag när hon står i sägen så skriker hon bara ännu mer. Så jag måste gå in och lägga henne, solfjäder till sömntung (ej att hon sover) gå ut med ramsan. Skriker lite och sedan är det tyst och hon sover.
Och så här håller det på hela natten
Ramsa jag när hon inte har hunnit ställa sig upp så somnar hon, men jag vill (ska inte?) ramsa varje gång hon vaknar?
Hon borde ju kunna lägga sig ner själv eller hur? Hennes skrik är argt (rulla på tungan) med en snyft emellanåt. Om jag här inte solfjädrar henne till sömntung utan går ut efter en snabb solfjäder så blir hon jätteledsen.
Hur ska jag gå tillväga? Jag börja sakta men säkert knäckas...Attityden och lugnet har jag även om jag känner mig knäckt. Så är jag lugn när jag går in till henne.
Varjtimmen verkar hon dock inte har problem med utan det är fram till 4 som jag har problem.
Ngr råd inför natten tas tacksamt emot