Vårta som inte vill ge med sig

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
ulrikaj
Inlägg: 1864
Blev medlem: tis 22 aug 2006, 13:10
Ort: Dalarna
Kontakt:

Vårta som inte vill ge med sig

Inlägg av ulrikaj »

Hej!
Våran Liw har en vårta på foten som inte vill ge med sig,,Vi har provat ett medel där man typ "fryser "bort den men utan resultat.Nu undrar jag om det är någon som har nått tips på ev annat medel man kan ha på vårtan.
Har läst att den försvinner av sig själv,men det kan ta lång tid och eftersom den här vårtan sitter på ett sånt dumt ställe har hon ont och det skaver när hon har skor på sig ibland. :(
/ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Inlägg av TorsMamma »

Hej, det finns i hälsokosten något som heter Vårtfri, detta är ett medel man sätter på 1 gg/vecka och innan tycker jag man badar eller blöter upp vårtan ordentligt så man kan skrapa bort det mesta.

http://www.vartfri.se/

Hoppas det funkar för er! :D

Ps. frysa har inte funkat på mig heller... NÅgonsin! Ds.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
ulrikaj
Inlägg: 1864
Blev medlem: tis 22 aug 2006, 13:10
Ort: Dalarna
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Tack snälla

Ska bege mig till hälsokosten då på måndag.
kram
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
Stilla
Inlägg: 802
Blev medlem: tor 31 jul 2008, 16:00

Inlägg av Stilla »

:D Hej ulrikaj!
Jag fick ett tips här på forumet om vårtor en gång:
Varje morgon, innan man hunnit äta eller dricka något, baddar man vårtan med (sin egen) saliv. (Som är som bäst då på morgonen) Låt torka, tvätta inte bort det! Det går ju bra på foten! Hon som gav mig tipset (gotlandsmamma :heart: )hade blivit av med besvärliga vårtor på det sättet. Min vårta satt på fingret, och händerna tvättar man ju stup i ett, så då var detta en kinkigare metod, men den blev märkbart mindre på bara nån vecka eller två. Sen försvinner de ju som sagt av sig själva.
Värt att prova kanske, själv tycker jag såna där vårtmedel är jätteläskiga.
Lycka till!
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
Ewa
Inlägg: 4900
Blev medlem: tis 04 apr 2006, 14:45

Inlägg av Ewa »

På sonens fotvårta körde vi Tea Tree Oil och fotfilning. Fungerade fint.
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
ulrikaj
Inlägg: 1864
Blev medlem: tis 22 aug 2006, 13:10
Ort: Dalarna
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Tack stilla och Ewa.
Ska testa det där om saliven direkt imorn då.
Har beställt "vårtfri" från nätet ,så få se om det hjälper tillsammans med salivet.
Kram
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"