Maken var ute i går kväll och jag var här hemma med en kompis. Vi kom väl inte i säng helt tidigt, så när Vera började snacka klockan 6.10 (morgon 7) så var det väl inte så att någon av oss rusade upp. Men hon låg och pratade för sig själv (hörde jag i bakgrunden av mina drömmar
Efter att ha ätit och pratat med trötta föräldrar till ca 7.30 så var det dags för ensamlek en timme i sängen. Hon pratar alltid högt och glatt och så också idag - ett tag. Kl 9.30 vaknade jag, då var det tyst i övriga huset. Hmm. Familjen tog visst sovmorgon.
Jag hämtade Vera och vi gjorde frukost. Mycket som ska fixas, koka ägg, te och ta fram bröd och pålägg. Och inte minst väcka pappa...
Efter fukost gick famljen ut på promenad. Sedan ville Vera gunga. Oj vad hon gungade - högt och länge. Me-a, putta, mea taat (fart).
Nu var det dags för gröt och middagslur. Vera äter gröt och mamma och pappa dricker kaffe. Sedan går familjen och lägger sig. Mamma och pappa somnar, Vera ligger/sitter/står och pratar förnöjt i ett helmörkt rum i över en timme. Sedan tyckte även vi att det var dags att vakna.
Lite pyssel i huset, plocka ur besticken ur diskmaskinen är Veras jobb.
Räknat matte har vi gjort också såklart. Tre gånger om dagen. Det tar 15-30 sekunder per gång. Så fort man frågar om hon vill räkna så springer hon till hörnet av köket där vi brukar sitta. \:D/
Sedan ska det ju lagas mat - fiskgratäng. Och Vera dukar. Potatismos kan Vera äta hur mycket som helst. Fisk brukar också gå bra, men idag var helt enkelt moset för gott för att få plats med så mycket fisk.
Nu har nästan hela dagen gått. Snart är det bollibompa (det är bara själva intro-gingeln som är rolig, så det går ganska fort).
Det dagliga badet älskar hon. Idag lärde pappa henne att koka kaffe (bubbla med näsa och mun i vattnet) =D> . Hon har varit lite feg att få vatten i ansiktet så det är klara framsteg.
Ninnin (välling), botta tenne (borsta tänder) återstår innan familjepuss och godnatt.
Jag skulle tro att hon redan sover.
Ville bara dela med mig av en lite annorlunda, men vanlig dag i vårt liv, med vår goa tjej.
/LO