idag fyller Skruttan fyra veckor, och jag kan bara konstatera att tiden går helt löljigt mycket snabbare när man har ett barn till att lägga sin energi på.
Storebror tar sin roll på stort allvar och MÅSTE pussa, klappa och köra vagnen fram och tillbaka så fort det låter lite från Skruttan, men även annars.
Jaha... är smekmånaden slut nu då, eller?
Så här ligger det till för oss.
Skruttan är betydligt krångligare än storebror, men (tydligen enligt andra) ett väldigt lugnt och harmoniskt barn) Vi tycker att hon är väldigt missnöjd på kvällarna, men sanningen är väl att hon inte är helt nöjd. Jag tycker att det är svårt att få henne att sova. Om hon somnar vid bröstet vaknar hons snabbt när jag lägger ner henne. Allt detta tyder (tycker jag) på att hon inte har fått tillräckligt med mat och jag har nu gett upp om mina bröst och gav henne ersättning igår och idag. Dock tror jag att jag gav henne lite mycket för hon kräktes upp alltihop (eller mycket av det)
Idag har jag ny strategi:
Jag matar B1+påfyllning från B1 och matar sen B2, sen när jag egentligen skulle mata B2 får hon lite ersättning, och pumpar samtidigt med förhoppning om att brösten ska fatta att de ska producera mjölk! Funkade utmärkt nu på morgonen. Hon åt och somnade gott i sin vagn. Kräktes inte.
Vi får väl se hur dagen fortskrider, jag tror jag har ett vinnande koncept här. Det känns så!