En ettåring som kan sina saker!

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

En ettåring som kan sina saker!

Inlägg av annawahlgren »

:D Ur ett mail i dag:

:arrow: *Vår Freja är en superglad tjej. Alla runt oss förvånas över hennes glada och positiva utstrålning. Hon är bara drygt 13 månader men redan så stor/"vuxen"! Hon sköter exempelvis tvätten här hemma. Hon öppnar tvättmaskinen, lastar in ny tvätt, ur en och samma tvättkorg (med samma temp och färg), stänger luckan och gastar sedan högt. Då innebär det att antingen jag eller pappan ska fylla på tvättmedel och ställa in rätt program. Då det är gjort sätter hon på maskinen och går nöjt därifrån. Då programmet är klart piper maskinen. Då kommer hon rusandes, öppnar luckan, drar ut all tvätt i en balja, skjuter baljan framför sig till torktumlaren, lastar över tvätten från baljan till tumlaren, stänger luckan och sätter sedan igång maskinen. När den sedan piper, för att den är klar, öppnar hon igen, fyller baljan, skjuter den framför sig ut i vardagsrummet och sätter sig på golvet. Gastar återigen, dags att börja vika.

HELT OTROLIGT! Jag trodde faktiskt inte att sådana barn fanns, ett år gammal!*

:lol: :heart: :lol:

:thumbsup:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
anna
Inlägg: 4525
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

HÄRLIGT!! :D :thumbsup: Vilken hjälpreda!

Jag har själv skrivit upp i Ckaras pärm, att hon vid 6,5 månaner satt på köksbänken och langade bestick från bestickskorgen till mig när det var nydiskat. Jag hade inte trott mig själv om jag sagt det, men nu finns det i skrift! :wink:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:lol: :heart: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"