Inga fler barn, någon som har ett??

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
inger
Kontakt:

Underbar läsning

Inlägg av inger »

Fanny_carlsson skrev:Vi har kompisar som har två yrväder. De var hemma i helgen. Pojken är 1,5 år och han kastade ut allt på golvet och förstörde för tjejerna hela tiden. Mamman plockade undan allt till högre höjder och ropade hela tiden nej!. De har alla lådor låsta och dörrarna på skåpen också. Klart det var kul och riva och öppna allt. Jag visade honom hur man plockade tillbaka och stängde lådor och dörrar. Vi blev kompisar direkt.
Du gjorde pojken en stor tjänst. Du var just då hans allra bästa vän. :heart:

Jag har följt den här tråden i det tysta och har ingen erfarenhet ett bidra med.
Men jag tror att alla barn lever i en attityd av självklarhet i det som blir, de vet inte hur det är att ha det på ett annat sätt.

Jag blir jätteledsen å dina vägar när jag läser om dagmamman.
Kan inte säga något klokt om det, mer än att du ska stå på dig.
Två underbara tonåringar

http://barnboksnatet.blogspot.com/
Fanny_carlsson

Inlägg av Fanny_carlsson »

Sambon har helt klart kommit vidare och tycker att vi har det bra om känner inte att det skulle kunna bli bättre för att vi får ett barn till.

Tog mig en promenad i går kväll i mörkret. Bara jag och mina tankar.
Jag kom fram till att det är bara min stora önskan och kärlek till små barn som gör att det gör så ont. :oops:
Har försökt få det till att Johanna kommer sakna syskon men tror inte det kommer bli så. Vi har så stor familj och många vänner med barn. Hon är som mig och är det något som jag saknar ibland är det tid att bara pyssla och bara vara.

Jag gör sista försöket nu och om en vecka vet jag. Men jag känner inget så det är inte så troligt att det blir något pluss på stickan.

Sedan skall jag ta tag i sakerna hemma. Dela ut kläder och andra barnsaker som vi inte behöver. slänga alla medicinburkar och plocka bort allt gammalt.

Sedan skall jag ta mig i kragen och ladda om med nya mål i livet. Vi har ett bröllop att planera och kanske lite semestrar.
IDA 070201
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"