Hej
Nu behöver vi hjälp!! Varför vaknar lill-tjejen på nätterna??
Sedan en månads tid har hon bara ett nattmål. Jag väcker henne klockan 03:00 och hon brukar somna om efter lite gruff och stök i sängen. Däremot vaknar hon nästan alltid 00:30 och ofta även 01:30 och är ledsen!! Det brukar räcka med "tryckpressen" någon minut, ibland krävs även lite buffning. Vi har försökt vänta ut att hon ska somna om själv, men det funkar inte. Hon är helt enkelt jätteledsen.
Min fråga är, varför dessa uppvak?? Nattmålet vid 01:00 försvann ju för länge sen!
Och ja, vi använder napp, kan det vara upphov till stöket? Ibland tycker jag också att hon är väldigt täppt i näsan (utan att vara förkyld) och det verkar störa lite. Ska också säga att hon är 4 månader och dryga 7,5 kg... Kanske behövs det välling för att klara natten? Vad tror ni??
Jag skickar med schemat:
07:00 Godmorgon & mat (amning)
08:30 Sova (45 min)
10:00 Mat (smakportion + ersättning 200 ml)
11:30 Sova (2 h)
13:30 Mat (smakportion gröt + fruktpuré + amning)
15:30 Sova (45 min)
16:30 Mat (ersättning 150 ml)
18:30 Nattslurk (ersättning 120 ml)
19:00 Godnatt
03:30 Nattmål (amning)
Tacksam för tips. Både hon och jag behöver sova ordentligt mellan 00:00 och 03:00...
/Helena