Stickkontakter

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
chokladkaninen
Inlägg: 2604
Blev medlem: sön 16 mar 2008, 06:45
Ort: Uppsala

Stickkontakter

Inlägg av chokladkaninen »

Hörni, när tycker ni att man kan lita på att barnen har förstått att man inte ska pilla in saker i elkontakterna? Hur gamla och smarta ska de vara för det? :D

:idea: Vi visar ju här hur de funkar, och pluggar igen dem som inte används, och Storasyster 3-åringen kan både sätta i kontakter och dra ur dem (Lillebror bara dra ur). Att Lillebror och kontakterna är en riskfaktor är jag helt klar över - men vågar jag tro att Storasyster förstår att de bara är för elsladdar? Eller överskattar jag henne om jag tror att hon är kontakt-proofad?
Mamma till :heart: Storasyster f feb 07
och :heart: Lillebror f okt 08
kiki
Inlägg: 2322
Blev medlem: lör 11 nov 2006, 15:26
Ort: Norrtälje

Inlägg av kiki »

väntar med spänning på kloka svar på en smart fråga. Jag har bara, kanske lite enfaldigt, ansett Mio som kontakt-proofad :roll:

Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Ewa
Inlägg: 4900
Blev medlem: tis 04 apr 2006, 14:45

Inlägg av Ewa »

Tja, själv tar jag nog det säkra före det osäkra. Jag skulle absolut tro att min stora kan det där. Men min lilla pillerillpingla kan få för sig att utforska det mesta. Och då vill jag faktiskt inte att hon ska riskera livet för ett infall. Så pluggarna sitter där de sitter 8)
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
chokladkaninen
Inlägg: 2604
Blev medlem: sön 16 mar 2008, 06:45
Ort: Uppsala

Inlägg av chokladkaninen »

Jo, visst sitter pluggarna! Det är mera det att jag plötsligt har upptäckt att om hon vill lyssna på musik kan hon själv sätta i sladden till stereon och om hon är trött på att Lillebror bankar på keyboarden drar hon ur sladden till den. :D Så då funderar jag på om jag borde uppbåda nån reaktion över detta eller bara låta henne hållas.
Mamma till :heart: Storasyster f feb 07
och :heart: Lillebror f okt 08
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

Ett sent svar men vi anser Klimp, som är några månader yngre än Storasyster, proofad.
Han stoppar in och tar ledigt ur kontakter. Vi har inte gjort ngn grej utav det, inte sen första gången ens. Har för mig att vi till och med puschade för att han skulle lära sig för ett (bra) tag sen :shock: :lol:

Vi utgår från att han tror att det enda man faktiskt KAN stoppa in där är kontakter eftersom han hittills inte försökt med andra prylar.
(Till skillnad från mig som skulle in där med hårklämmor så det small när jag var barn *asg* -Bara för att det passade liksom!).
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Och sedan kan man se till att man är toksäker på att alla kontakter är jordade. Då måste du stoppa in något i båda hålen för att sluta kretsen, och det är rätt svårt, eftersom de dessutom har en känslighet för sneda istoppningar och så. Så jag tror egentligen att faran är med lite större barn, som just kommit på DET. Att något passar bra, liksom.
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"