Min dotter (6 månader) verkar inte riktigt förstå att man kan vila huvudet om man ligger på mage. Hon håller upp skallen även i sömnen om hon hamnat på mage, Dessutom är jag lite nojjig över att ha barnet sovandes på magen.
Kan kuren fungera ändå?
ps. mitt första inlägg på denna sait, hoppas det hamnar rätt!
Kan man använda SHN-metoden om barnet sover på si
Kan man använda SHN-metoden om barnet sover på si
Linda, mamma till Siri f?dd i april -05
Hej Pirri...*ler*
Har inget konkret att komma med men sätt ditt inlägg på kurbarnens forum så får du säkert en massa härliga råd...
Jag har haft min dotter på sidan i vagen när jag vagnade henne för hon ville inte ligga på mage eller rygg i vagnen...det funkade för oss...
Men själva kuren är nog bäst på mage + andningslarm
mvh lillan
Har inget konkret att komma med men sätt ditt inlägg på kurbarnens forum så får du säkert en massa härliga råd...
Jag har haft min dotter på sidan i vagen när jag vagnade henne för hon ville inte ligga på mage eller rygg i vagnen...det funkade för oss...
Men själva kuren är nog bäst på mage + andningslarm
mvh lillan
Stolt trebarnsmamma till flicka f?dd -95, pojk f?dd -97 och hemma med lillan f?dd 05-05-05
Hej Pirri!
Välkommen hit!
Anna brukar säga att för att kurens verktyg skall fungera 100% så skall barnet ligga på mage men jag vet att det finns de (har sett det här på forumet) som kört med barnet liggande på sidan och att även det fungerat.
Jag skulle rekommendera att lägga henne på mage (med larm!) och köra som kuren är tänkt men om valet står mellan att köra kuren på sidan eller inte alls tycker jag att du skall köra med henne liggandes på sidan.
Lycka till!!!
P.S alla inlägg som handlar om kuren och kurbarn hör hemma på kurbarnensforum.
Välkommen hit!
Anna brukar säga att för att kurens verktyg skall fungera 100% så skall barnet ligga på mage men jag vet att det finns de (har sett det här på forumet) som kört med barnet liggande på sidan och att även det fungerat.
Jag skulle rekommendera att lägga henne på mage (med larm!) och köra som kuren är tänkt men om valet står mellan att köra kuren på sidan eller inte alls tycker jag att du skall köra med henne liggandes på sidan.
Lycka till!!!
P.S alla inlägg som handlar om kuren och kurbarn hör hemma på kurbarnensforum.
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Lagger ner huvudet gor hon nar hon blir trott. En liten manniska ar liksom gjord for att halla upp huvudet, titta framat och sa smaningom satta sig i rorelse framat. Det ar vad varje litet barn sa att saga ar programmerat till och maste fa gora, sa mycket som mojligt. Det dar kan man inte sarskilt bra pa sidan och inte alls pa rygg, men man kan det pa mage och gor det t o m i somnen av oich till, sa "programmerad" ar man
Manga har kurat pa sida och aven pa rygg, men de allra flesta sma spadbarn sover sa oandligt mycket battre pa mage. Darav mitt rad. Som alltid gar hand i hand med andningslarm, som man bor ha i vilket fall, precis som man bor ha brandvarnare hemma i vilket fall - oavsett om man ar radd for att det ska borja brinna eller inte. Det ar en synnerligen lugnande sakerhetsatgard.
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022