Vi har sedan igår startat med ett ordentligt schema. Problemet är att dottern aldrig har sovit SÅ mycket som det stod på A.W:s schemaförslag. Försökte med dessa 1-1,5 timmars långa (och många) sovstunder. Aningen mera sovet blir det på dagen, men i princip så har hon inte somnat innan sovstunden är över. Sen känns det lite jobbigt att springa till vagnen alla sovstunder igenom. Det är väl inte riktigt meningen?
Kommer det att börja fungera? Bäst sover hon ute i vagnen då man promenerar. (Har ingen möjlighet till att ställa vagnen att stå utomhus). Men man kan ju inte promenera ute i hur många timmar som helst!
Vi skulle ju vilja att hon fick sova ordentligt, så att hon inte var så hängig och trött.
Dagssömnsproblem
Dagssömnsproblem
Dotter f?dd 6:e Augusti 2004.
Bor i Finland.
Bor i Finland.
Vet inte om du postat detta under sova-hela-natten forumet också
, för det verkar väl vara mer passande. Men jag svarar här i alla fall! JA, hon kommer att kunna sova på dagarna!!! Det går, men för vissa tar det lite längre tid (beror ofta på envisa mammor som lägger sig i för mycket, så har det varit för oss
). När det gäller schemat så kan det ju vara bra att tänka till innan ifall man har ett morgonpiggt eller kvällspiggt barn, så att lurarna passar där man lägger dem och att längden blir lagom. Alla lurar behöver ju inte vara 1,5 timme... Jag körde kuren när dottern var 4,5 månad och hade då ett schema där lurarna var 45 + 90 + 45 + 60 och 11,5 timme natt. Dock insåg jag snabbt att det kanske var bättre att satsa på 15 timmar (som för 5 månaders) och ändrade i schemat redan innan första veckan var över
och då blev de 45 + 90 + 60 + 20 vilket inom ytterligare ett par veckor sedan blev 45 + 120 + 45 som det sedan var under en längre period! Jag trodde heller inte att min dotter skulle kunna sova så länge, men ack vad jag bedrog mig! 2 timmars luren var länge den som funkade allra bäst.
Sommarbebis -08
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Läs Lathund och gräv i verktygslådan och titta på de andra barnen under "Shn-kuren - så här kan det gå till"
Arma barn - skulle folk vara lika otåliga med dig, när du skulle lära dig datorn eller ett nytt jobb eller flytta till ett annat land, skulle du nog bryta samman rätt rejält
Tålamod, målmedvetenhet och en envist tveklös attityd av självklarhet är lösenorden. Du måste lugnt veta vad du gör och att du gör det i barnets intresse
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Hoppsan ja, frågan hamnade visst på fel plats!
Ja, du har nog alldeles rätt Anna, jag var lite väl otålig. Egentligen uttryckte jag mej lite klumpigt också, för jag förstår ju mycket väl att det krävs tid. Egentligen ville jag bara ha lite stöd i tvivlandets stund, och jag blev glad över svaret jag fick av dej Olivia! Det går kanske inte riktigt framåt heller om man tvivlar?
Det har redan skett framsteg. Alla sover vi bättre nu, och dottern är mycket piggare och nöjdare redan nu
!
Ja, du har nog alldeles rätt Anna, jag var lite väl otålig. Egentligen uttryckte jag mej lite klumpigt också, för jag förstår ju mycket väl att det krävs tid. Egentligen ville jag bara ha lite stöd i tvivlandets stund, och jag blev glad över svaret jag fick av dej Olivia! Det går kanske inte riktigt framåt heller om man tvivlar?
Det har redan skett framsteg. Alla sover vi bättre nu, och dottern är mycket piggare och nöjdare redan nu
Dotter f?dd 6:e Augusti 2004.
Bor i Finland.
Bor i Finland.