Vagna en 3-veckors?

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
chokladkaninen

Inlägg av chokladkaninen »

Hej Elin! :D

Om inte annat kan det vara bra för er Attityd att ha henne i eget rum när ni kurar. :wink:

Jag tycker att det låter som en plan - om det hade funkat bra innan tänderna och vändandet hade jag bara skrivit "is i magen, öva på att vända på dagstid och ramsa vid uppvak" men eftersom du skriver att ni har "fuskat" är nog den enklaste och för alla parter bekvämaste vägen upp ur träsket att kura. 8)

Så läs på, flytta ut och genomför - SM:ade barn är i allmänhet lättkurade, ju, och har ni satt en juste standard enl SHN så lever ju både ni andra och lillan med den sedan och kan vara konsekventa, ordningssamma och lugna sedan. Och så, förstås, aldrig fuska mer! De stora barnen vänjer sig. :mrgreen: Det har i alla fall vårt stora barn gjort! O:)

Lycka till! :D Du klarar det här, precis som du har klarat allt annat! :heart:
Mamma till :heart: Storasyster f feb 07
och :heart: Lillebror f okt 08
elinmats

Inlägg av elinmats »

Tack för ditt svar!
I natt fick jag gå in tre gånger och vända på henne men hon skrek i alla fall inte så det var en klar förbättring. Så hon får en chans till att sova kvar med de andra barnen - jag tror ändå det är bäst.

Nu vänder jag bara på henne utan att ramsa - är det dumt? Hon somnar om när jag gjort så.
Pojke, 7 maj 2002 och en flicka, 7 feb 2005, en flicka 29 mars 2009-39+6. En flicka i himlen som blev 5 månader i magen.
chokladkaninen

Inlägg av chokladkaninen »

Hej Elin! :D

Fördelen med att ramsa är ju att du etablerar/underhåller ramsan genom att använda den. :wink: Så när du ser bevis på att hon kan vända tillbaka själv på dagtid (alt blir trött på att vända tillbaka henne på nätterna och bestämmer att hon lika gärna kan lära sig somna om på rygg! :mrgreen:) ramsar du bara, utan att gå in. Ett slags miniminikur, liksom. :D
Mamma till :heart: Storasyster f feb 07
och :heart: Lillebror f okt 08
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"