Planerar lite inför kurstarten och funderar på natten. Har förstått att jag kan välja hur länge och när plutten ska sova men undrar om det finns något, utöver mina egna önskemål, att tänka på för nattsömnen? Finns det nåt som säger att 12 timmars natt är bättre än 11 tex, eller tvärt om, eller... ja ni fattar.
Han är snart 9 månader och sover (och äter förstås...) 20-07, och har två 1,5-timmarslurar (ungefär) på dagen. Fungerar bra förutom matning på natten, som nu ska bort.
Hur lång natt?
Hej!
Schema har man för att det ska passa resten av familjen!
Kör på det antal timmar/natt som du tycker är lämpligt!
Jag hade länge, länge, 10,5 timmar natt, och längre dagssömn
Jag tyckte det passade MIG bättre med längre paus på dagen, det var ju i alla fall jag som var hemma. Det var först i somras, när middagssömnen försvann för stora flickan Clara(4 år), som natten blev hela 12 timmar. Drog samtidigt ner på middagssömnen för Ida (2 år) och lade till på natten.
Känn själv, och bedöm vad som passar er bäst! Han behöver ju 14 timmar/dygn ett tag till, hur ni placerar detta spelar ingen roll!
kram anna
Schema har man för att det ska passa resten av familjen!
Kör på det antal timmar/natt som du tycker är lämpligt!
Jag hade länge, länge, 10,5 timmar natt, och längre dagssömn
Jag tyckte det passade MIG bättre med längre paus på dagen, det var ju i alla fall jag som var hemma. Det var först i somras, när middagssömnen försvann för stora flickan Clara(4 år), som natten blev hela 12 timmar. Drog samtidigt ner på middagssömnen för Ida (2 år) och lade till på natten.
Känn själv, och bedöm vad som passar er bäst! Han behöver ju 14 timmar/dygn ett tag till, hur ni placerar detta spelar ingen roll!
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.