Dagis ??

Forum för nygamla barntillsynstankar, konstruktiva förslagsalternativ och samarbete under personligt ansvar.
Skriv svar
ac
Inlägg: 88
Blev medlem: mån 20 jun 2005, 16:52

Dagis ??

Inlägg av ac »

Min dotter är 1,5 år och vi håller på att skola in på dagis. Det går inte så bra. hon blir så ledsen och är sedan ledsen hela tidennär jag är borta. Annars när vi är på öppen förskola tillsammans eller hemma så är hon väldigt framåt och glad. på nätterna vaknar hon redan vid 1 och skriker på mamma hela natten. Innan sov hon jättebra hela natten. Nu är vi väldigt fundersamma hur vi ska göra. Är det verkligen sunt för henne att vara så här ledeen. De flesta säger att det kommer gå över, och att jag måste klippa.
Hennes storasyster 4,5 år skolades in hos dagmamma, som tyvärr slutat, och det har inte varit en tår på 3 år.
tyvärr har dagmamman slutat. Snyft...
usch vad det svider i hjärtat!
Emmas och Sofias mamma
ab73
Inlägg: 179
Blev medlem: tis 30 maj 2006, 08:57

Re: Dagis ??

Inlägg av ab73 »

ac skrev:hur vi ska göra. Är det verkligen sunt för henne att vara så här ledeen.
usch vad det svider i hjärtat!

Hejsan Ac,

Jag vill gärna hjälpa dig att bolla lite tankar.

Jag har citerat det som grep tag i mig när jag läste det du skrivit...

Jag tycker absolut att du ska följa ditt hjärta. Man behöver inte börja dagis vid 1.5 år bara för att andra tycker att man ska.

Så ta det beslut som känns rätt för er familj! Hon hinner nog vara på dagis tids nog, ge henne den trygghet i sin egen familj nu som hon så begär.

Lycka till och kram!
Mamma till fartfylld son född i dec 05
ac
Inlägg: 88
Blev medlem: mån 20 jun 2005, 16:52

Inlägg av ac »

hej och tack för ditt svar!

Jag har jobbat hemifrån hela tiden mina barn varit hemma, så jag har ganska många mammadagar kvar. jag har möjlighet att fortsätta jobba hemifrån tills jan, sen måste jag få tag i ett nytt jobb.
Men jag känner att det kan vara bra att fortsätta kämpa att jobba på kvällarna tills januari, då har ju hon blivit lite större. Eller spelar 6 månader inte så stor roll? då är hon 2 år.

Jag har blivit erbjuden ett annat jobb som jag måste vara på kontoret 80 %, men då är jag ju tvungen att lämna på dagis länge, och det from nu. Det var därför jag prövade skola in nu. Men vilket bakslag!!

Tack
Emmas och Sofias mamma
ab73
Inlägg: 179
Blev medlem: tis 30 maj 2006, 08:57

Inlägg av ab73 »

Om du har möjlighet att va hemma tills hon e två, kör på det är min spontana kommentar.
Det finns utvägar om man själv är villig att lite "gå emot " det som den stora massan tycker...

Allt gott !
Mamma till fartfylld son född i dec 05
Skriv svar

Återgå till "I stället för dagis - tankar och idéer"