Vi som jäser -09

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Nea
Inlägg: 27
Blev medlem: mån 08 sep 2008, 15:01

Inlägg av Nea »

Det är så skönt ... att må bra. :) Allt väl här! Och vi har hittat en ljuvlig bostad med tillräckligt många rum! \:D/

Skön helg i vårvädret alla stora och små!
En flicka och två pojkar //våren 2008, hösten 2009, vintern 2010
Bonusen, stjärnpojken // sommaren 2003
Anna&Viktor
Inlägg: 75
Blev medlem: ons 17 jan 2007, 10:15
Ort: Nyköping

Inlägg av Anna&Viktor »

Hej!
Vi väntar också sommarbebis! :D Är i v31 nu. Vad roligt att läsa om er andra!
Har inte varit inne på sidan på nästan ett år...
1:an Viktor är drygt 2,5. Han är inte så värst intresserad av magen eller att få ett syskon. Jag orkar inte gå långt, busa, lyfta, dansa som vanligt pga foglossning... svårt för Viktor att acceptera. Ändå har jag mycket mindre ont nu än förra gången! Jag har gått, och går fortfarande, hos en sjukgymnast/osteopat som fixat till min rygg och bäcken ända sedan efter förra graviditeten. Så den här gången ligger inget snett. Här i Nyköping finns det bara en som behandlar gravida och det är tydligen inte så vanligt.
Har också samandragningar och ibland känslan av att bebben redan vill ut. Tycker att det gått fort den här gången. Hinner inte ligga och känna och prata med magen som jag gjorde förra gången... Stressar på tok för mycket och jobbar alldeles för mycket. Annars mår jag bra! (Förutom sendragen i fötter och vader på nätterna :( )
Kram och godnatt!
Viktor född 060924
Felix född 090617 (BF 090628)
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Nea, "tillträckligt många rum" låter underbart! Det vill jag också ha! Men jag får nöja mig med vårt förestående balkongbygge, som kommer att ge oss en liten härlig, solig takterass i söderläge, där jag, stor som en flodhäst, kommer att kunna avtjäna hemmakvällar i sommar. Underbart!

Anna&Viktor, välkommen till tråden! Syskon är ljuvligt! Foglossning är ej trevligt... Osteopat låter intressant, jag har hört att de kan göra mycket för gravida, men trodde att de inte fick behandla gravida här i regel-Sverige? Berätta, hur går en behandling till? Det skulle nog kunna vara något för mig, men jag känner ingen som varit hos osteopat... V. 31 - låter också härligt!

Själv är jag i v 24 nu och tycker att det är skönt att vara på rätt sida halvvägs i alla fall. Men det känns ju helt hopplöst att det är nästan 4 månader kvar!!! Jag ser ut som en som är klar att föra vilken dag som helst... Vätska börjar redan samlas. Bävar för sommarhettan! Får köpa en stor baddräkt och bada hela sommaren, tror jag!

Kram
Anna&Viktor
Inlägg: 75
Blev medlem: ons 17 jan 2007, 10:15
Ort: Nyköping

Inlägg av Anna&Viktor »

Osteopaten är lite märklig... men proffesionell. Han börjar alltid med att titta på ryggen, ritar ibland prickar och så bänder han till eller drar i ett ben eller så (ungefär som naprapater gör). Sen får jag gå omkring ett par varv i rummet och så tittar han igen. Oftast korrigerar resten av ryggen sig själv inom ett par dagar. Känns lite som hockus-pockus, men han vet vad han gör! Jag har också hört att det ska komma en regel som begränsar behandling av gravida efter någon viss vecka. En dumm regel :x

Bebben har vänt sig!!! Jag är helt säker. Den höll på och böka runt natten mellan söndag och måndag och nu kommer sparkarna under högra revbenet. Riktigt hårda karate-sparkar! Aj!
Viktor född 060924
Felix född 090617 (BF 090628)
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Oj, tiden går!
Den här tråden har slumrat länge nog nu! Hur mår ni, allesammans?
Här har vi precis rundat v 30. Bebisen är helt vild! Boxar och lever om, precis som sina storebröder! Denna tredje gång kan jag konstatera att jag mår så mycket bättre. Väger lite mindre, har mindre ont i magen, har mer energi, känner mig starkare och mer peppad att hålla igång så länge det fungerar. Och än så länge fungerar det, så när som på en tillfällig paus pga dum Fit mama-dvd som gav mig lite känningar i fogarna i förra veckan, samt en förkylning på det (lagom till Mors dag!). Fogarna har vilat sig i form nu, men jag rosslar fortfarande lite.
Det går över. Gläder mig till slutspurten nu!!

Kram på er!
Ulrika
Nea
Inlägg: 27
Blev medlem: mån 08 sep 2008, 15:01

Inlägg av Nea »

HEJ!

Åh, vad skönt! Jag mår också riktigt gott. Men jag är inte helt lugn inför förlossningen eftersom jag inte hinner öva upp avslappningen, andningen och krysttekniken (kryttekniken som jag dessutom inte riktigt fick till förra gången men minsann ska få helt rätt nu!). Hur mycket förbereder ni er, omföderskor?

Vi blir tvugna att ta med storasyster till BB, så jag kommer kanske att föda ensam med BB-personal (beroende på tiden på dygnet m.m. förstås), så jag undrar också om andra har varit i den situationen?

Stora kramar med stora magen i vägen
"Nea"
En flicka och två pojkar //våren 2008, hösten 2009, vintern 2010
Bonusen, stjärnpojken // sommaren 2003
Nea
Inlägg: 27
Blev medlem: mån 08 sep 2008, 15:01

Inlägg av Nea »

(Men vi tänkte ändå följa Barnabokens råd om att visa lillasyskonet åt storasyster först där hemma osv.).
En flicka och två pojkar //våren 2008, hösten 2009, vintern 2010
Bonusen, stjärnpojken // sommaren 2003
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"