Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Jannika

Inlägg av Jannika »

Men äsch då Elle... :oops: Vi kan absolut köra fördjupning! :thumbsup: Vilka ungar du har va? :heart:

Ska ni sälja? Nu har jag missat. Flytt till?

Trots att Madde glömde att bjuda in mig backstage så kan jag härmed bekräfta att de är for real. :shock: Jisses vilken pigg ocvh vältränad 50-åring! Hon dansar som en gudinna, sjunger så där men har de goda smaken att omge sig med folk som lyfter hennes fördelar och döljer hennes mindre flaws. Samt en osviklig känsla för att kombinera ingridienser på nya, spännande sätt. Hon är COOL. 8) Sämre förebild kunde man ha på 80-talet, inte underligt att man klarat sig rätt bra. :wink:

Men hörrni, jag är lite för bekväm för att stå på ståplats mitt i natten. Inte riktigt min grej, haha! Men nu har jag gjort det också. Mycket speciell känsla att vara jag och du med 55 000 pers till. :lol: Så många kommer det aldrig på mina fester. :roll:

Kram från Jannika, helt slut som artist heeeela dagen, lääängtar tills jag ska få gå och lägga mig. :sleep:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Låter underbart Jannika. Hade gärna varit där.

Måste dela med mig av det vackraste kärleksmöte jag någonsin sett tror jag.
Vera har varit hos mormor några dagar.
När hon kom hem idag så blev det stort kram- och pusskalas med Ivar. De var så lyckliga över att få se varandra igen och Ivar bara bubblade av skratt när Vera kramade honom lite för hårt. Och han lutade sig mot henne och gav henne pussar i hela ansiktet. :heart:

Suck, det var inte utan att det blänkte en tår i ögonvrån på både mig och maken.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Jannika

Inlägg av Jannika »

:heart: Halleduttingen då....
Jannika

Inlägg av Jannika »

Ni vet ju hur jag brukar tjata om att Nella är en sån skön person i en sån härlig ålder. Här kommer två ögonblicksbilder till...

I förmiddags cyklade vi iväg på äventyr hela gänget. Vi stannade vid en igenvuxen lekplats med en rolig linbaba. Där hittade vi ett stort snår med vildhallon. När jag stod i buskaget och plockade bär frågade jag Jander om han såg Nella.
- Nella är med mig! svarade han.
Varpå Nella ropar:
-Mamma, Jaja ä mä mej!
Nella är ett sant subjekt i sin tillvaro. :lol:

Samma unge som varje gång hon går in i ett rum ropar:
-HEEEJ! Ja ä hä nu! :lol:

Kram Jannika
Sussi

Inlägg av Sussi »

Hon är sååå skön, Nella :) :heart: Gladare unge får man leta efter!
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Elle

Inlägg av Elle »

Jannika, ja vi ska flytta men bara en kort bit. Till en stor 4:a på samma gård med bamsestor uteplats. Den är såååå läcker, 4,3 m takhöjd med 2 etage, we looove!

Jag är så glad! Idag föddes Nya mammans bebis, en liten tös med massor med mörkt hår :heart:

Idag var vi på inskolningssamtal på Olles förskola. Det var så härligt att se honom, han är verkligen redo. Kom dit idag, klev in med självklara steg och sade: -Jag är här nu! Var är alla mina kompisar?! :wink:

Här hemma har vi semester hela denna vecka. Skönt för vi röjer och fixar massor.

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
kiki

Inlägg av kiki »

Elle skrev: Jag är så glad! Idag föddes Nya mammans bebis, en liten tös med massor med mörkt hår :heart:
:shock: :heart: :heart: :heart: Grattis Nya mamman

Grattis Olle till förskole starten, jag är säker på att det blir hur kul som helst.

Idag fyller Mio 3 år :-({|= :-({|= :-({|= :heart: :heart: :heart:

Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Vad härligt med en ny liten bebis, stort grattis till Nya mamman :heart: och lilla tösen!

Och grattis till Mio som blir härliga tre år :heart: hoppas ni får en toppendag!

:heart: Olle grattas han med, Frida ska liksom han börja på föris nu - idag är andra dagen och hon är redan klar för avgång :wink: hon smälte in hur bra som helst och tog för sig på sitt självklara Fridavis igår :heart: Grattis till alla blivande skol/förskolebarn! Jag antar att det är rätt många såna på gång :wink:

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
kattklo

Inlägg av kattklo »

Ja, tillskottet till nya mammans familj gjorde min dag igår. Mullig var hon också, tösabiten.
Jag vill ha alla detaljer och jag vill inspektera, men man måste ju vänta liiiiite till innan man kan plinga på dörren....

K går sin andra vecka på en montessoriförskola. Så visst blåser det nystart.
Jannika

Inlägg av Jannika »

Japp. Milo började idag. Gick hur bra som helst. Min rara unge. :heart: Han hann snickra ihop en grej i snickarverkstaden och lägga i sin egen låda på den korta stunden vi var där. Rätt nöjd. :lol: Nella hängde på och rörde sig som fisken i vattnet bland barn och fröknar, haha!

Milo kommer att gå på en annan förskola än de två äldsta. Den här ligger precis bredvid skolan så han har Nike och Jaja nästan vägg i vägg.

Medan Milo, Nella och jag var där stannade de stora hemma själva. Vi hade gått igenom olika telefonnummer de kunde ringa om det var nåt och lite annat att tänka på när man är hemma solo. När vi kom hem hade de dammsugit och städat hela köket! Gullisarna. :heart: Och byggt om vårat sovrum till en dinosaurievärld. :lol:

Nu laddar vi för sexårs och skolstart på em. Vid fem får vi hämta dem igen och då är det tänkt att vi ska ha picnic ute alla barn, lärare och föräldrar. Hm. Himlen skulle visst öppna sig till kvällen så jag undrar jag... Jag packar nog ingen korg utan satsar på middag hemma, haha!

Kram! Jannika
Jannika

Inlägg av Jannika »

Japp. Milo började idag. Gick hur bra som helst. Min rara unge. :heart: Han hann snickra ihop en grej i snickarverkstaden och lägga i sin egen låda på den korta stunden vi var där. Rätt nöjd. :lol: Nella hängde på och rörde sig som fisken i vattnet bland barn och fröknar, haha!

Milo kommer att gå på en annan förskola än de två äldsta. Den här ligger precis bredvid skolan så han har Nike och Jaja nästan vägg i vägg.

Medan Milo, Nella och jag var där stannade de stora hemma själva. Vi hade gått igenom olika telefonnummer de kunde ringa om det var nåt och lite annat att tänka på när man är hemma solo. När vi kom hem hade de dammsugit och städat hela köket! Gullisarna. :heart: Och byggt om vårat sovrum till en dinosaurievärld. :lol:

Nu laddar vi för sexårs och skolstart på em. Vid fem får vi hämta dem igen och då är det tänkt att vi ska ha picnic ute alla barn, lärare och föräldrar. Hm. Himlen skulle visst öppna sig till kvällen så jag undrar jag... Jag packar nog ingen korg utan satsar på middag hemma, haha!

Kram! Jannika
Jannika

Inlägg av Jannika »

Men guuud vad jag tjatar... :roll:

GRATTIS till tjocka bebin! :heart: Vilken bra dag att födas på!

Och grattis till lägenhetskap, Elle! :thumbsup:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hej och grattis till alla som ska grattas :D Nya bebisar, födelsedagsbarn, skolbarn och förskolebarn :heart:

Idag har familjen (utan mig eftersom jag jobbar) firat sista dagen på sommarlovet i Stadsparken.
Imorgon börjar Vera hos dagmamman igen. Hon längtar så.
Ivar kommer börja där om ett par veckor också. Två syskonpar (enbart) kommer hon att ha och båda går deltid, så det blir lugn hemmiljö att starta med.

Jag vet ju att så många här stannar hemma. Vi vill inte vara hemma helt, någon av oss (vuxna), men väljer att jobba 70 % var. Det blir i alla fall ganska mycket tid hemma.

Idag blev jag tillfrågad om jag var intresserad av att jobba med helt andra arbetsuppgifter än jag gör nu. Det fanns ingen tydlig tjänst än, men hon ville mest kolla om jag skulle kunna vara intresserad och också visa att jag var intressant (tolkade jag det som).
Det gör ju att man växer och blir stolt. :D

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Jannika

Inlägg av Jannika »

Vad kul LO! :heart: Klart du ska vara stolt! Kram till familjen!
Elle

Inlägg av Elle »

/LO det låter ju toppen för barnen!

Här i Sthlm strålar solen men det BLÅSER. Nu är fotograferinegn avklarad så nu ska annonsen fixas och så är det bara att vänta på visningen. Spännande är det, har aldrig sålt en lgh förut.

Olle är på långutflykt med förskolan. Det är ju en uteavdelning så de är ute hela dagarna fram till mellis men på fredagar är de iväg på en längre tur ut till ett naturreservat utanför stan. Idag skulle de åka buss, spännande tyckte Olle :D

Nu ska vi ut och njuta i solen 8)
:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"