Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
galaxen

Inlägg av galaxen »

Jannika skrev:Har det infunnit sig nån semesterfeeling än LO? Det är ju inget vidare sommarväder so far.... :roll:

Det har ju visat sig att jag och Bibban/Miss Bibbo/Birgitta M är släkt! :shock: Hur liten är världen? Min biologiska morfar är bror till hennes pappa! Va? Visst är det märkligt? Och bättre släkting får man ju leta efter. :heart:

Kram till alla i semestersverige! Jannika
Ja tänk vad egendomligt, men vad kul!
Semestervädret ska bli bättre tills vi kommer, har Anna lovat. :wink:
mamma till kärlekens gåva med extra glädjekromosom, matte till 4 småtigrar och ssk-student T6
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Nej, knappt semesterkänsla.
Kanske kommer den lite ikväll. Grillen är tänd, solen kikar fram och vi ska ha en vecka ledigt utan planer.

Ha det underbart i Gastsjön och hälsa från mig.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Ha det så gott och akta er för myggen! :D Jag plockar hallon, det svämmar över i våra snår. Men Edvard gör sitt bästa för att ta till vara på skörden. 8)
Sussi

Inlägg av Sussi »

Så det finns mycket hallon... Hoppas de på mammas kolonilott är färdiga snart, så jag kan åka dit och plocka! Maja och jag plockade i alla fall blåbär idag, det fanns massor men vi hann bara plocka så det räcker till efterrätt i morgon. Jag har gjort glass efter recept av bästaste Jannika, och hoppas få den lika god som hennes :)

Nu börjar vi bli "som folk" igen efter en underbart rolig helg i Gastsjön :D Tänk vilka underbara människor man kan lära känna via internet - helt otroligt :heart:

Nu ska jag dricka te och titta på Allsången :)

Kram på er, alla surödlor!
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Jannika

Inlägg av Jannika »

Idag fyller min Milo 4 år! :heart: Vädret verkar sköta sig, tårtorna är dekorerade och fikat provsmakat. Nu har alla barnen vila och jag och darlingen filar på det sista. Vi väntar anstormningen efter mellis. :lol:

Klart glassen blir god, fattas bara annat! :wink:

Nu är galaxen med familj i Gastsjön. Hoppas det blir trevligt på alla vis. :D

Vi var och badade i morse och där var snåren överfulla med hallon så en tårta blev det hallon på och den andra helgrön efter Milos önskemål. Grön grädde, kiwi och vindruvor. :roll: :lol:

Kram på er alla ! Jannika
Sussi

Inlägg av Sussi »

GRATTIS coola Milo på 4-årsdagen :heart: ! Jag är säker på att det kommer bli en toppendag, för vem kan ha tråkigt i ditt sällskap :D
Elle

Inlägg av Elle »

Åh har ni också 4-års kalas :D GRATTSI Milo! Olle fyller 4 år på fredag och han har också speciella önskemål om fikat: Hammarbybakelser, Prinsesstårta och hallongrottor :lol: Vi ska ha lite mys bara vi i familjen på födelsedagen och sedan blir det kalas med släkyen på lördag. På söndag fyller kusinen 4 år, det är endast 48 timmar mellan dom :shock: Det är mycket kalas för oss i juli, jag fyllde förra helgen och innan dess en kompis. Nästa anstormning av födelsedagar är i september då fyller morbror, morfar, Henkan, kusin Hanna och kusin Hampus, alla inom loppet av två veckor!

Nu ska jag ta en kopp och slappa lite medsans juvelerna sover och vilar.

:heart: från ett soooooligt Sthlm
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

\:D/ Grattis Milo \:D/

Fyller man fyra år kan man absolut få sig en grön tårta, tycker jag :wink:

Här har det varit kalasväder ända fram till för tio minuter sen, då började det tokblåsa och nu vräker regnet ner :shock: Jag hann iallafall klippa gräset innan, och hade jag inte gjort det idag hade det nog blivit lien nästa :lol: :roll: :wink:

Elle, du verkar ha en hektiskt sensommar framför dig, ungefär som vi har det runt jul med alla som fyller år. Inte världsbäst planerat, kanske :wink: ...

Ha det gott alla surödlor, nu får vi hoppas att sommaren tar ett djuuupt andetag och återkommer på riktigt med sol och värme innan skolorna börjar.

Kram!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Elle

Inlägg av Elle »

Imorse så sjöng vi för :heart: Olle :heart: och han fick några småpaket sedan har vi bakat för fullt hela förmiddagen. Hallongrottor, banankaka och chokladmuffins blev det. Vilken fröjd det är att arbeta tillsammans och se stoltheten hos barnen när de ser vad vi lyckas med tillsammans!

Snart kommer Henkan hem och då ska vi fira med "Hammarbybakelse" och sedan ska Olle få åka och hämta sin nya cykel. Han har drömt om denna hoj i ett års tid, ska bli roligt att se hans min :D Ikväll blir det middag på "Buffelrestaurangen" som Olle kallar den, mums! Imorgon väntar kalas med släkten, myyyysigt!

Nu ska jag ta och vila lite så jag orkar med allt kalasande :lol:
:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:-({|= GRATTIS TILL STORA KILLEN OLLE :-({|=

Hoppas han blir supernöjd med cykeln. Och Hammarbybakelsen :wink: .

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Sussi

Inlägg av Sussi »

:-({|= GRATTIS Olle på födelsedagen!! Hoppas du får en toppendag och helg! Bajenbakelse skulle man ju vilja smaka :thumbsup:

(Jag försökte göra grön/vita grattis-bokstäver (bajen ;)) men då syntes bara varannan bokstav :lol:)
Jannika

Inlägg av Jannika »

Grattis Olle! :heart: Nu är jag klar med horoskoptexten lagom till fölseda'n! :D Vilken kille! :thumbsup: Vill mamma ha den på mejl idag eller ska jag skicka med tavlan i brev via snigelpost? (Tavlan är alltså inte klar än, inte Lillys tavla heller :oops: men halva texten...)

Kram Jannika
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

I helgen har jag varit på en magisk tillställning. Jag använder det ordet lite för ofta nu kan jag tycka själv, men detta kan inte beskrivas på annat sätt.

Vi var bjudna på dop och inflyttningsfest hemma hos min plastbror. Klart man funderade om det skulle bli bröllop också, men flera hade frågat och de hade sagt nej.

Dopet började kl 14. Vi hade aldrig varit där innan, men de har en sjötomt med egen brygga där dopcermonin hölls. Så vackert med hemmagjuten dopfunt och vatten från sjön. Solen sken och det glittrade i vattnet.
Det avslutades med att föräldrarna skulle läsa en dikt och pappan började fumla i fickan. Då trodde nog fler än jag att vigselringen skulle tas fram, men icke.

I trädgården var det dukat under två stora partytält. Ett där man skulle äta och ett där maten stod. SÅ vi blev bjudna på smörgåstårta och kaffe efter dopet. Prästen var med och åt men tackade för sig när han ätit färdigt. Han skulle på ett annat uppdrag.

När vi hade ätit en stund reste sig pappan (min plastbror alltså) upp och började tacka för att nästan alla som fått inbjudan hade kommit. Jag och fler med mig tyckte det var lite konstigt tillfälle, för alla var inte på plats och inte mamman heller.
Men i alla fall så tackade han för att så många hade kommit och därför så hade de bestämt sig för att gifta sig också. Så om ni vänder er om och tittar ut över sjön så kommer snart min blivande fru i båt ... Prästen var också med i båten.

Jag kan lova att inte ett öga var torrt under vigselakten. Det var så vackert, så enkelt, så mysigt och så kärleksfullt.
En enkel vacker brudklänning och en enkel bukett passade helt perfekt till hans daladräkt.

Sedan blev det fest - inflyttningsfest med grillning. En helt underbar dag och en helt underbar kväll.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Jannika

Inlägg av Jannika »

Visst är det härligt när man får vara med när människor man håller av har ceremonier för att visa sin kärlek. Till ett barn (dop), varandra (bröllop) eller sina vänner (roliga fester). Jag förstår att det var magiskt. :heart:

Kram Jannika
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Vad härligt det låter /LO! Och vilken supersnygg överraskning!! :D
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"