Byxbeskymmer

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
apan

Byxbeskymmer

Inlägg av apan »

Hej!
Sonen som är 5 år har kommit in i en period där han tycker att alla byxor är för långa. Han blir helt frustrerad. ](*,) gråter och slänger sej.
Vi har försökt att bekräfta honom genom att säga vilka tokiga byxor som är så långa kom så hjälps vi åt att fixa det, jämfört med våra byxor som är tok mycket längre, vikt upp lite fast de redan är korta (slutar ovanför fotknölen) men han är ändå missnöjd. Det ända han nöjer sej med är när byxorna är lika uppvikta som shorts och då har man ju tappat poängen med att ha byxor. Han är dessutom en frusen kille som skulle behöva byxor ibland, snart är hösten här.

Tacksam om tips!
Frusna kramar :!:
Apan

storkilleen 040522
lillkillen 070731
miniz

Inlägg av miniz »

Hej!

Jag blev full i skratt när jag läste ditt inlägg. De har sà mànga saker för sig, de smà. :lol: Nu är byxorna för lànga...
Det pàminner mig om mina vantar när jag var liten, de kunde inte sluta precis pà handleden (som ju de flesta gör :roll: ) för dà kliade och killade de mig när jag sprang! :?
Har du fràgat vad det är som stör?

Jag hade làtit honom ha sà korta byxor han behöver nu för ögonblicket. Om han fryser sà kan han kanske vika ner lite. Eller ha pà làngkallingar eller rediga strumpor.
Sedan när hösten och vindarna kommer sà kanske byxproblemet inte finns mer. Om det ännu är ett problem kan vi/ni ta itu med det dà.
Tycker jag. Kanske nàgon annan tycker annat.

Här är en supertràd om pàklädning!
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=17521

Kram
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Ewa

Inlägg av Ewa »

Kort gästspel från semestrande/arbetande :heart: = länktips:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=17017
Kram Ewa :heart:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"