Det var ett bra tag sedan jag behövde ställa några frågor här vilket ju tyder på att allt fungerar som det ska . Nu har vi dock fått lite problem här hemma. Anton har under de senaste dagarna blivit så ledsen när han ska sova på dagen. Han gråter och säger att han inte vill sova. Jag sitter lite vid hans säng och klappar honom över håret och berättar vad vi skall göra när han vaknar. Därefter går jag ut, säger ramsan och låter dörren vara på glänt. Han gråter då hysteriskt i kanske fem till tio minuter och ropar mamma. Därefter lägger han sig ner och somnar. Även när han vaknar gråter han. Han behöver fortfarande sin vila på dagen. Någon gång när vi har varit i väg har han inte sovit på dagen och då blir han väldigt trött på kvällen. Det skall tilläggas att han blivit storebror för fem veckor sedan. På kvällen är det inga problem att gå och lägga sig. Då tar han sin "bisse" (snuttefilten) och går glad i hågen till sängen.
Jag skulle vara väldigt tacksam för lite tips på hur vi skall hantera problemet ovan.
Mamma till Anton född den 18 juni 2007 och till Ida född den 12 maj 2009.