Hej alla visa!
Jag har en 17 månaders tös, som kurades vid 10 mån. Det har gått bra och hon sover hela nätterna.
Problemet? som vi har nu är att insomning på kvällen tar mellan 30-70 min. Dock glada minuter. Hon lägger sig glatt och jag ramsar, sen ligger hon och pladdrar för sig själv och leker antagligen med snuttekaninen.
Hon vaknar av sig själv runt 07.00, eller så går jag in kl. 7 (ibland 7.15 måste erkännas).
Jag upplever att ramsan inte riktigt tar, det är inget strul men ändå.
På dagen så somnade hon förut av sig själv i vagnen ute. Men sen vi kom hem från semester i maj, med konstig dagssömn och rörlig vagn när insomning skedde så måste jag köra eller gunga vagnen.
Schemat är som följer:
07.00 vakna
07.45 frukost
11.30-13.00 sova ute (blir oftast ca 1 h)
13.30 eller 14.00 lunch (beroende på om hon åt en frukt eller ngt annat litet på fm
17.30 middag
19.00 välling, skrattet mm.
19.30 läggning
Så totalt sover hon 11,5-12,5 h/dygn. Det känns för lite men samtidigt så är det en väldigt glad tjej som äter bra och rör på sig mycket.
Idag tex så var hon ute och rörde på sig fritt hela em, men inte somnade hon tidigt för det. 70 min tog det.
Kan någon svara på mina undringar så vore jag tacksam.
MVH
Mariemamman
Lång insomning på kvällen?
-
mariemamman
- Kontakt:
-
mariemamman
- Kontakt:
Nja, alldeles mörkt är det inte. Hon sover bakom draperier under en loftsäng och persienner och gardiner är fördragna. Men det är klart, det är ju kvällssol lagom till läggdax. Det ska jag åtgärda.
Igår somnade hon på ca en kvart men så är hon oxå förkyld och extra trött.
Tack för påminnelsen...
Mariemamman
Igår somnade hon på ca en kvart men så är hon oxå förkyld och extra trött.
Tack för påminnelsen...
Mariemamman