Skam och skuld pga. katterna

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
Nea

Skam och skuld pga. katterna

Inlägg av Nea »

Hej!

Jag repeterade nyligen stora delar av Barnaboken och blev orolig över att vår 1-åring fått en del ajabaja-fostran när det gäller kattlådan och kattmaten! Hon har ju förstås velat vara hjälpsam med det också. Jag har riktigt dåligt samvete och förstorar i mina tankar hur mycket hon har "skadats" av det här ... Hur ska jag göra för att det ska bli så bra som möjligt för henne nu?
En flicka och två pojkar //våren 2008, hösten 2009, vintern 2010
Bonusen, stjärnpojken // sommaren 2003
Ewa

Inlägg av Ewa »

Hej Nea :D !

Vet du, det bästa med att inse att man kanske inte varit så lyckad i alla lägen är ju just att man inser det, och kan hitta ett annan väg framåt från och med nu :D Inte sant. Så häng inte upp dig så mycket på vad som varit, utan blicka framåt. Som tur är så fungerar även små ärtor så. Så din lilla 1-åring kommer snabbt att tycka att det gick betydligt bättre att kommunicera framöver när små felsteg inte innebär frustration eller missförstånd, utan att man faktiskt lär sig, genom att mamma och pappa visar, leder, lär och hjälper så man verkligen lär sig, förstår och får koll på hur man gör med det man försöker sig på här i världen. Lycka till på den nya resan :thumbsup: :heart:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"