Oj, oj snart vintertid...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
mor till e

Oj, oj snart vintertid...

Inlägg av mor till e »

Oj, oj snart är det dags att ställa om till vintertid och helt plötsligt är klockan inte längre 6 på morgonen utan 5!!! :o :o Har tidigare försök förlänga morgonen till 7 utan vidare framsteg. Tänkte nu göra ett nytt försök men till vilken nytta blir det -jo bara för att även i fortsättningen vakna 6. I annat fall blir det att förlänga 2h och det känns nästan oövervinnerligt.

Har ni bra tips om tidsomställning så dela gärna med er!

Längtar till våren -då får vi en hel timme på köpet ... :D
Mor till E :heart: f?dd 040807
Eta

Inlägg av Eta »

Hej!

:!: I mina ihärdiga sökanden efter information här på forumet, har jag under Verktyg hittat ett ställe där AW skriver om tidsomställning. Det kanske är något som går att passa ihop här!

Annars kommer nog jag rasa ihop också, med tanke på sonen som idag vaknar redan vid fem... :) vilket ju blir fyra vid normaltid, och där går väl gränsen för vad jag orkar med! ;) :roll:

Lycka till iaf!

/Eta
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej!

Inte oroa sig i förväg... [-X då smyger det in vargar...

Faktum är att det är åt det här hållet med klockan som det är lättast!
Krångla inte med en kvart om dagen flera dagar, utan ta upp en timme tidigare, som det blir, den första natten. Då förekommer man.
När det är dags för sova natt, den första kvällen, har ju dagen löpt på med samma intervaller som den brukar, och barnen är trötta som vanligt.
Det KAN faktiskt vara så att allt löser sig av sig självt! :wink:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"