Dagslurar vill fortfarande inte fungera

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Tessan
Kontakt:

Dagslurar vill fortfarande inte fungera

Inlägg av Tessan »

Hej
Vad gör jag för fel? Emma sover fortfarande ALDRIG en hel dagslur utan att vakna till minst två gånger. Skitsur/arg/ledsen ibland.
Varför? Hon äter tills det läcker ur munnen på henne och hon petar bort flaskan.
Förstår ingenting. Färdig att ge upp allt detta. Hon skriker så hon blir vansinnig. Jag vagnar kort och går därifrån...Hjälp mig snälla. JAg gör ju uppenbarligen något fel.

/Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Om det är som så att du vagnar varje gång så vagnar du för mycket. Ge tilltro till att hon reder ut saken och låt henne på det viset få reagera ut. Hon behöver "toppa" för att sedan "dala". När hon dalat kan du vagna till henne som ett lite besked "så ja, precis såååå..." och sedan UT igen.

8) Jämför henne med att man själv ofta INTE är särskilt mottaglig mitt i ett ilskesutbrott med t ex maken :roll: :wink: :lol: . Försöker maken komma en till mötes så kan det ju hända :roll: att man vrålar "rör mig inte :evil: ". Men när man fått ur sig ilskan så vill man gärna bli bekräftad och hållen om :heart: . Alltså är man inte mottaglig för verktyg mitt uppe i sin egen process utan den måste få "toppa" för att sedan "dala" - då är man "mottaglig" igen! Så ser jag på saken i alla fall!
Gäst

Inlägg av Gäst »

:shock: Ser nu att ungen är lastgammal :wink: ! Inför ramsan och använd den så som jag ovan beskriver!
Tessan
Kontakt:

Hej

Inlägg av Tessan »

Tack för tipsen, men ska jag alltså ramsa när hon är lugn i sitt utbrott? Strunta i vagning och annat eller?
Jag som tycker att jag har läst och läst och läst. Lär sig visst aldrig...
Tack än en gång för hjälpen...
/Tessan
:D :D :D
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"