nytt schema med två lurar

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
tvåbarnsmamma08

nytt schema med två lurar

Inlägg av tvåbarnsmamma08 »

Hej!
Mitt barn, snart 9 månader, sover hur bra som helst på natten (11,5 timmar) efter att vi kurat om henne (jag började slarva med schemat och sabbade första omgången :oops: ). Nu börjar vi dock båda tröttna på att ha tre dagslurar på schemat. Det är lite knepigt at göra ett nytt, tycker jag, eftersom det dessutom måste passa med dagishämtning, men så här ser mitt förslag ut:'
7 vakna, frukost
9 mellis (välling)
9.30-10.15 sova 45 min
11 lunch
12.45-14.30 sova (1 h 45 min)
14.30 mellanmål, amma och välling eller frukt
17.15 middag
18.30 bad
19 kvällsslurk
19.30 sova natt (11,5 timmar)

Jag har helt enkelt tagit bort eftermiddagsluren utan att justera förmiddagslurarna så mycket. Då blir det "sömntungt" på förmiddagen. Gör det något? Hon verkar ha mycket lättare att somna då, när vi är ensamma. På em är storasyster hemma och kanske någon kompis och den luren har alltid varit mycket krångligare. Frågan är om hon klarar sig i fem hela timmar utan att insomningen för natten blir störd. Nu somnar hon som en dröm och jag vill inte att det ska störas av att hon är övertrött. Samtidig är det svårt att senarelägga middagsluren mer för då krockar det med hämtning.
Vad tror ni, kan det vara något att pröva?
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Det blir utmärkt. Är hon en slokande blomma kan du alltid natta henne 30 minuter tidigare för kvällen under en övergångperiod.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"