4,5 månad eget rum under kurens "månad"

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Jessinell

4,5 månad eget rum under kurens "månad"

Inlägg av Jessinell »

Hej!

Vår son är 4,5 månad och sover i vårt rum. Har läst att barnet inte ska flytta ut ur föräldrarnas sovrum förrän de är fem månader men hur gör man under kuren? Ska vi flytta honom redan nu när vi ska börja kura så att vi kan ramsa utanför hans dörr under hela den tid man får räkna med att det tar innan kuren satt sig?

/jessica
liw
Kontakt:

Inlägg av liw »

Jag skulle ha flyttat honom iom att jag satte igång med kuren om jag var ni (om ni i alla fall hade tänkt att flytta ut honom ur ert rum ganska snart). Om ni hellre hade velat ha honom hos er ett tag till så kura honom i ert rum och låt honom sova hos er så länge som ni vill. Det är flera här inne som har kurat sina barn trots att de sover kvar i föräldrasovrummet. Det viktiga då är bara att minimera synintrycken genom att skärma av rummet så att han inte ser er om han vaknar på natten.
Vi gav Emil eget rum när han var 4 mån pga av att vi störde varandra på nätterna. Det gick totalt gnisselfritt så nog tror jag att ni kan tjuvstarta lite också :D
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"