Nordvästskåningar!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Ewa

Nordvästskåningar!

Inlägg av Ewa »

Hej hopp :D

Vi är kanske inte så många som bor här omkring (och somliga ska ju snart ha påökning :wink:) men jag tänkte ändå föreslå en liten träff i vårvärmen, för de som vill, kan och orkar.

Plats: Hembygdsparken, Ängelholm
För de som inte varit där, så finns både djur, stor lekpark, muséer och härliga promenadstråk i skog och längs med Rönne å. Det finns restaurang och glasscafé, om man så vill. Eller så har man med sig egen picknick och äter vid något av de många picknickhyddor som finns. Grillplatser finns också, så det går alldeles lysande att ta med grillmat, så kan vi göra gemensam sak av att få fyr.

Tid: Fredag 29 maj
Vilken mer exakt tid kan vi kanske återkomma till, om intresse finns. Man kan ju tänka sig att vara där från 10-snåret, fixa lunch där och vara kvar till på eftermiddagen, med vila på plats för de som sover middag. Eller så ses vi på eftermiddagen, om det passar bättre och folk jobbar på förmiddagen. Allt efter vad som funkar bäst. Själva är vi helt flexibla :wink:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
blomman

Inlägg av blomman »

Åhh, jag hade kunnat tänka mig att åka ner, det är inte så långt ändå, men jag ska till Sthlm den helgen :cry:
Men blir det nåt mer så kommer jag gärna ner, trots att jag inte är nån Skåne-bo..
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Men vad kul. :D Jag kör GÄRNA upp med barnen men just den 29:e är vi på studentuppvaktning i Göteborg. Annars är det ju bara rakt fram härifrån.

Fler dagar, fler träffar :?: :D

Kram :heart:
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Ewa

Inlägg av Ewa »

Hoppsan, hejsan - mer långväga intressenter alltså. Det var ju kul! Jag trodde i min enfald att det var i JUNI alla skolavslutningar gick av stapeln - inte så god koll alltså. Står det bättre till fredagen efter - 5 juni?
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Johanna, ?ngelholm

Inlägg av Johanna, ?ngelholm »

Kul! Vi kommer gärna, men kan först efter 12 både den 1e och 6e. :D
Mamma till tre fina ungar födda 04, 08 och 11.
Johanna, ?ngelholm

Jag menade förstås 1e och 5e.
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Vi kommer gärna, hela stora familjen nästan oavsett när det blir. Vi tänker ändå hålla oss hemavid den närmsta tiden.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Ewa

Inlägg av Ewa »

Ska vi behålla fredag 29 maj för denna gång. Och sedan kan vi ha en träff till längre fram i juni - om folk vill?

Eftermiddag låter som bästa alternativet - man kan ju dyka upp när det passar, men vid 14-snåret kanske kan funka för de flesta. Så kan vi grilla när alla dykt upp? Eller när magarna kurrar. Vilket som inträffar först.

Hur låter det?
niquilota

Inlägg av niquilota »

Hej hopp!

Vi kommer förstås gärna, men jag jobbar till 14 så vi kan inte vara där förrän 14.30. Vi har 3-årskontroll på em men den kan vi boka om i så fall.

Kram från oss!

Annika å gänget
Ewa

Inlägg av Ewa »

Kul att vi blir några stycken :D :!: Nu har de införskaffat karusell också - stod att läsa i tidningen, så har vi tur är även den igång när vi är där.

Johanna! Har du bara skrivit fel datum, eller kan du inte fredagen den 29:e???

Mina var förresten där idag, med mormor, och storfisen hade, efter att betraktat ekorrarna en lång stund, sagt:
En EKORRE önskar jag mig i julklapp! :lol:
Johanna, ?ngelholm

Jo jo jo, jag och telningarna kommer och kan. Är lite hastig bara. Kul ska det bli! :D See You.
Ewa

Inlägg av Ewa »

Alla redo för fredag? Några Helsingborgare eller andra boendes nästgårds som vill hänga på också? Alla är hjärtligt välkomna hur som helst.

Vill ni kan jag ta med en påse briketter, så kan vi ha gemensam grillning vid en av "grilltunnorna". Annars kan vi ju vara extremt omiljövänliga och ha med varsin engångsgrill, men om vi är fler som ändå ska grilla, så tar jag gärna med en påse. 14.00 vid lekplatsen ungefär - låter det bra?
Johanna, ?ngelholm

Toppen! Enligt www.dmi.dk ska vädret bli flott också. Vi ses på fredag.
Ewa

Inlägg av Ewa »

Hej på er!

Och tack för en väldigt trevlig fredageftermiddag :thumbsup: Och så härligt det var att se hela gänget hitta varandra så bra på en gång \:D/ :heart: . A "tyckte mycket om D", så det får helt klart bli fler gånger :D
Johanna, ?ngelholm

Tack själv och visst var det trevligt. David pratade glatt om A senast i morse så det gav klart intryck. Absolut, vi gör det igen.:D
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"