Att hålla svalt i Hugos rum

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Gäst

Att hålla svalt i Hugos rum

Inlägg av Gäst »

Hej!

Imorse och igår morse när jag hämtade herr Hugo var han svettig i nackhåret och i nacken. Jag kan inte hålla fönstret öppet hos honom hela natten - då skulle hela huset bli jättekallt - så jag brukar börja vädra vid halv sju, och så går jag in vid tio och stänger fönstret. Jag antar att jag får ge honom en tunnare filt i stället för täcket som han har haft om nätterna!

Har ni andra några bra tips om hur man håller rätt natttemperatur inne hos små fyramånaders-guldklimpar? Min klimp sov jätte bra då när jag kunde ha fönstret öppet hela natten...

Och förresten; öhande vid fem, ramsa från sängen, mer öhande, försök til gråt - coh eftersom jag igårmorse hade hittat honom på tvären i sängen :roll: , så gick jag in och la honom till rätta. Därefter total tystnad.
Mamma L

Cirkus i sängen

Inlägg av Mamma L »

Ja, man kan ju inte gärna ha fönstren öppna hela nätterna..börjar bli kallt, brrr :shock:
Jag har oxå märkt att det sovs mycket bättre när man kunde ha öppet men det är väl bara en svalare filt som gäller antar jag, eller om man kan ha fönstret bara lite, lite på glänt kanske?
...Och det där med att snurra runt i sängen.. :roll:
Min lille klimp är alldeles snart 5 månader och i hans säng är det cirkus kan jag lova :shock:
I går kväll när jag lagt honom låg han både länge och väl och talade och till slut var jag bara tvungen och gå in och titta vad han pysslade med...
...och där låg han, på rygg, med benen ut genom spjälorna vid huvudänden :shock:
Lade honom tillrätta och gick ut och det blev tyst.
Men för säkerhets skull gick jag in efter ca 10 minuter för att titta om han låg bra och hittade honom nöjt sjungandes helt och hållet under täcket, nerknölad i fotänden.... på rygg... :P
Vad gör man? :lol: :lol: :lol:
Linda mamma till Felix -97 Lisa -99 och lille Liam April -05
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej Mamma L, tack Mamma l... :)

Ja, det var skönt att höra att andra också anser att man inte kan ha fönstret öppet hela natten längre! Så det får bli lättare filt inatt!

Angående rotationsmönstret så har inte min Kejsare lärt sig att vända på sig än - men det kommer väl... "nerknölad i fotänden"... :lol:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"