Jag undrar hur i helskotta man gör för att byta ut amingsmåltiderna mot
riktiga måltider. Sonen är i dgarna 6 månader så det börjar ju bli dags. Jag måste förbereda mig mentalt tror jag... Sen tar det väl bara tre dagar så sitter det.
Vi kör just nu smakportioner och har testat på ganska många smaker. Mottagandet har varit lika delar förvåning, intresse och förnöjsamhet. Problemet är att han blir så himla trött efter ett par skedar och orkar liksom inte äta. Han lackar ur. Faktum är att han inte har så bra styrsel i kroppen, jag tror att han blir fysiskt trött av att sitta i stolen likväl som han blir trött av den spännande matupplevelsen.
Hur gör man praktiskt? Bestämmer man en dag och pangar på med någon skön röra och hoppar över tutten eller?
Hur vet jag att han får i sig tillräckligt?
Hur gjorde Ni?
Ger jag mat tills han tröttnat och ammar sedan?
Ger det hela sig själv om man är lite lyhörd?
Han får smakportionerna efter att han sovit förmiddag, han vaknar vid 11 och den riktiga amningslunchen börjar vid 11.30. Amningslunchen har blivit lite kortare sedan smakportionerna infördes. Mest satsar jag just nu på att ha riktigt roligt vid matbordet. Han får massor av beröm när han lyckas träffa munnen med sin sked och beröm när han gapar för skeden osv.
Med vänlig hälsning, S