Studsboll
Studsboll
Vår snart 2-årige son har sedan ett tag tillbaka klättrat ur spjälsängen på mornarna. Problemet vi står inför nu är att han har kommit på att detta trick även funkar på kvällarna. Vi lägger honom helt enligt plan och ramsar på vägen ut. Knappt har vi lämnat rummet, så svingar han sig ur sängen och öppnar dörren. Detta har pågått i tre dagar. Han är inte ledsen alls. Innan dess har allt gått planenligt i 20 månader med undantag för standardfrågan " Ska jag verkligen sova här helt ensam?", en gång c:a var 3:e månad . Den nya proceduren kan hålla på i timtal. Vad göra? /Hans o Stina
Mamma till Elias f?dd i november 2003.
Hej
I somras hade vi några sådana dagar/en vecka. Lades i säng enligt hela nattningsproceduren och kom sedan utklivande som en vällingfylld budda. Hon såg nästan lika förvånad ut själv - inte alls triumferande.
Jag tog henne bara tillbaka till sängen, utan dramatik "nu är det dags att sova". Ramsade ut. Så många gånger det krävdes. Efter några dagar/en vecka så försvann det bara och hon har nu inte klivit ut sedan början av juli.
Har haft liknande veva med att ta av sig blöja innan hon somnar. Himla hallåande och blöjbytande och kissande. Helt borta nu.
Så - fortsätt bara - utan dramatik och förmaningar. Bara mata på enligt goddag-yxskaft.

I somras hade vi några sådana dagar/en vecka. Lades i säng enligt hela nattningsproceduren och kom sedan utklivande som en vällingfylld budda. Hon såg nästan lika förvånad ut själv - inte alls triumferande.
Jag tog henne bara tillbaka till sängen, utan dramatik "nu är det dags att sova". Ramsade ut. Så många gånger det krävdes. Efter några dagar/en vecka så försvann det bara och hon har nu inte klivit ut sedan början av juli.
Har haft liknande veva med att ta av sig blöja innan hon somnar. Himla hallåande och blöjbytande och kissande. Helt borta nu.
Så - fortsätt bara - utan dramatik och förmaningar. Bara mata på enligt goddag-yxskaft.
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007