kläder till en sparris

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
Sköldis

kläder till en sparris

Inlägg av Sköldis »

Hej

Har nu gått igenom barnens garderob, tyvärr är storebrors kläder alldeles för breda och stora :(
Majken kan ha det på längden men det ser inte klokt ut. :shock: Det ser ut som jag skulle kunna stoppa ner en bebis till i samma plagg.
Så jag undrar om någon vet om det finns barnkläder för den lite avlånga typen :D Damen är lång som en flaggstång och inte så semlig om ni förstår.

kram
:wink:
Mamma till Alfred - April 07. Kur september 07.
Och nu även mamma till Majken född den 8 oktober 08. Vecka 40 plus 3 SM från start
Det blir bara roligare och roligare
Ewa

Inlägg av Ewa »

Hej du!

Känner igen bekymret, har två långsmala rangel. Men det är inte bara storleken som avgör, har jag märkt. Jag har börjat köpa flicktröjor till storfisen för att de inte ska fladdra 3 decimeter utanför kroppen på dem. Det sys uppenbarligen snävt till flickor och bylsigt till killar :roll:

Mina råd, då - till alla smalisar är att köpa byxor som har reglerbar resår i linningen, måste jag ha till båda, annars får jag sprätta och sy i egen resår. HM, Fix, Polarn brukar alltid ha reglerbar resår. För smalisar i övrigt tycker jag Polarn och Katvig är bäst. NoaNoa har jättefina grejer som är riktigt smala i modellerna. De sitter verkligen bra, men är apdyra, så det brukar köpas på rean och då brukar det vara helt överkomligt. Jag köper alltid på rea eller begagnat av just de dyrare märkena. Somligt från Lindex och HM funkar, men HM är ofta väldigt bylsiga i storlekarna tycker jag. Leggings sitter ju förstås bra, men Disa vägrar ha på sig leggings om de inte är i ren bomull. Aj - sitter åt! Fast de oftast inte alls gör det, tunnis som hon är. Men Katvig har helt i bomull och de gillar hon.

Och orkar man är det riktigt kul att sy också :wink:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Hej, jag har ju också en sparris, Jag tycker att Åhlens har ganska smala och långa kläder. De bästa är köpta där för oss faktiskt. Kolla är mitt förslag. :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Sköldis

Inlägg av Sköldis »

Tack för tips.
Det här med att sy själv.... :roll: Jag klarar av gardiner om man inte är för petig med att tyget är olika långt nere vid golvet :lol: Funderar att gå på kurs. Nu blir det att åka till myrorna och dumpa storebrors kläder.

Hej
Mamma till Alfred - April 07. Kur september 07.
Och nu även mamma till Majken född den 8 oktober 08. Vecka 40 plus 3 SM från start
Det blir bara roligare och roligare
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Prova Villervalla, kanske? De plagg vi har använt därifrån har varit lite tajtare än exempelvis PoP.
Hyfsat prisvärda och slittåliga, tycker jag också. Finns bland annat på Små Grodorna på St Eriksgatan.
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Villervalla har du ju här i Vaxholm också! :wink: :lol:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"