Hej, Min dotter är kurad för ca 5 månader sedan. Nätterna fungerar fint men på dagen har det börjat krångla. Jag undrar hur mkt hon behöver sova och hur jag ska göra.
Som schemat ser ut nu är sova natt 19-06 sen morgonlur 09,00 20 min sen 12-14
men som det är nu så vill hon inte sova varken på morgonen eller lunchen hon har precis börjat ställa sig upp så hon står upp och pratar och sjunger ca 1 tim innan hon somnar. På morgonen tar det ca 30 min innan hon somnar. Ska jag ta bort morgon luren? Har provat det en dag men det blev helt kaos då och hon var jättetrött och gnällig hela dagen och sov bara 1 timme på lunchen som hon fick ta redan kl 11. Jag förstår att vi rört till det hela och hur tar vi oss ur det så det blir bäst för vår flicka. Hon blir 11 mån den 7e mars.
Hälsn Malo
Några frågor om sömn på dagen
-
TorpSara
Hon är för liten för bara en lur, men jag undrar om inte lite mörkare rum och mera utevistelse skulle göra susen? Det kan hända att hon inte sover morgonluren varje morgon men erbjud den ändå, även om det bara blir fem minuter.
Innan middagsluren ska hon vara tröttkrupen och luftad rejält! (Krypa i snö är tröttsamt värre!
Sedan i si magen och ge henne förutsättningarna för sömn!
Innan middagsluren ska hon vara tröttkrupen och luftad rejält! (Krypa i snö är tröttsamt värre!
Sedan i si magen och ge henne förutsättningarna för sömn!