Jag har gjort fel!!!!

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
Fru-Angelsmark

Jag har gjort fel!!!!

Inlägg av Fru-Angelsmark »

Jag vet inte riktigt vart jag ska börja.... :(

När jag blev gravid sista gången bestämde vi oss för att flytta till något större. Familjen var överens om att flytta mer centralt för resemontörsarbetet. Vi bodde på västkusten och de flesta arbeten var mellan Uppsala och Skåne. Det passade oss bäst att flytta när Sanna ändå skulle byta skola mellan 6:an och 7:an.

Hennes pappa som är den eviga ungkarlen försökte muta och övertyga henne att det var bäst att hon bodde hos honom. Samma område vi flyttade från. Det var tungt för henne med pressen. Jag tjatade inte emot honom för jag visste i hjärtat att varken senaste "inne" jeansen eller gympaskorna skulle ta henne bort från mig..... Att han trodde Sanna var min piga skrattade vi (jag och Sanna) "så vi tjöt" åt. Visst styrde jag upp honom ibland och sa till honom att ge upp och inte snacka så mycket skit.

Sanna fyller år i dec. Så hon fick en Tailands resa i födelsedagspresent.
Va F-N :evil: skulle jag ta mig till......... Hon hade ju blivit lovad att resa med honom i hela sitt liv. (han jobbar som resande) Med en jublande Sanna fick jag ge mig ,jag visade inte att jag inte ville.... Hon var lite bekymmrad över att det var julafton oxå iof hans men den hade hon tänkt byta. Hon ville vara med sin familj :) som hon sa. Vi kom överens att inte fira jul förns hon kom hem till nyår.

Sen vet vi ju alla vad som hände där nere.......26 dec.
Jag var gravid (fortfarande) och jobbade extra den natten. På väg hem var jag så trött så jag fick ha fönstret öppet och köra sakta, jag höll på att somna. 04:30 Ringer Sanna - Hej mamma, vi har bråttom upp på ett berg för det har kommit en jätte våg. När jag hörde alla sirener och skrik i telefonen sa jag - Tappar du bort dig så ta tag i en familj och var med dom och kom hem...... Sen bröts det. :(
Sen var jag vaken... jag tittade på tv dygnet runt...Ringde UD....
Ett par dagar senare ringde hennes pappa och sa att allt va okej, det va inte så farligt.. :( :roll: :( Tack vare en trotsig Sanna, som var tvungen att göra sig iordning för att gå på stranden, så klarade dom sig. Han hade suttit på mopeden en bra stund o väntat på henne. När hon kom fick de besked av hotelpersonalen att fort som bara den ta sig så högt de kunde.

När väl skolan började blev Sanna olycklig :cry: Hon längtade efter sina gamla klasskamrater hon behövde mer än vad jag kunde ge henne.....Vi grät oss fram till att hon skulle flytta.... På skolan hade de skojjat om katastofen gjort narr av allvaret. Hon mådde dåligt för att hon inte blivit brun :shock: , dom kunde ju inte vara på stranden. Jag ältade och tjatade på skolan jag sa till Sanna att om hon bara blev lycklig igen så fick hon göra som hon ville. Hon valde att flytta till pappa :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Han blev en vad HAN tycker duktig pappa med mycket regler och måsten.
I vardagen kan man inte få allt man vill :shock:
Sanna kan ju inte veta att även han hade en vardag :shock:

Därefter har det gått utför. Jag har försökt att stötta dem....hjälpa dem till en vardag men jag har nu :roll: förstått att hon behöver sin familj och han är "tyvärr" inte det.
Så jag bestämde mig när hon avslutade några samtal i telefonen med mig med :
-Du ska F-N inte tro att du kan bestämma. "Klick"
-Du kan ju umgås och bestämma över dina NYA barn. " Klick"
-Ge F-N i mig jag hatar dig. "Klick"
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Nu har jag bestämt mig för att hon måste HEM. Jag har gort henne illa med att göra FEL.
Jag talade om läget för dem och henne tog det en halvtimma att förstå varför. Vi grät mycket och jag förklarade att det är lika jobbigt för mig att se henne olycklig i "grunden" och att aldrig vara trygg.
Sanna kommer till mig idag med tanke på att ho glidit ifrån mig så känner jag mig som en nyfärälskad tonåring....Måste dusch, måla mig och göra mig fin..... :wink: :lol:

Är det någon som kan säga mig hur i herrans namn jag kan hjälpa henne bli lycklig igen :?:
Jag har haft :cry: en olycklig lillasyster, som dog -00, jag ser såååå mycket likheter, jag är så rädd :( .
Men Sanna har en mamma som ÄLSKAR :heart: henne och finns för henne i vått och torrt. Sen har jag ju er......
Kram
Hel?ne med Sanna -91 Zara -01 Unni-Viktoria -03 Jonny-Viking -05 och bonus barnet Joakim -98
http://spaces.msn.com/members/Angelsmark/
Mamma mia

Inlägg av Mamma mia »

Har inga egentliga råd att komma är dock rörd nästan till tårar! :cry: :)

Hoppas verkligen att det ordnar sig för er, förresten det är jag säker på att det gör, med ditt engagemang och äkta kärlek till din dotter, som bara lyser igenom ditt meddelande, är jag säker på att du finner en väg att närma dig henne. Det hon behöver är nog bara att veta att du finns där, att du bryr dig om henne, att du kan sätta riktlinjer för henne på ett bra sätt men mest av allt att du är hennes allra bästa vän!

Lycka till! :D :D
Mamma till en liten underbart go tjej, Agnes f?dd p? julafton 04!
SHN kur startad 20/5

Bild
Willes mamma

Inlägg av Willes mamma »

Sitter också här med tårar i ögonen och kan känna lite av din "desperation".
Det enda jag skulle vilja säga är (det första som slår mig) att låta det ta sin tid.
Det allra viktigaste för henne (tror jag) är han hon kan lita på dig till 100%. Hon ska bara veta, hela tiden, att du är hennes klippa.
I och med detta tror jag också på rutiner och en fast punkt i tillvaron, hon behöver guidning.
Hoppas det inte låter fel men försök att bestämma åt henne, lämna inte över beslut till henne.
En lugn trygg vardag (med rutiner), där hon på förväg vet vad som ska hända, det tror jag är det bästa för henne då hon verkar vara lite orolig och naggad i kanten.

Det är mina tankar och jag hoppas att jag fick fram dem på det sättet jag menade. :roll:
Förstagångsmamma när jag var 42
Wille kom till oss den 22 juni 2004... och han har skrattat sen dess :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"