Stark 8-månadersbebis som reser sig

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Citymamma

Stark 8-månadersbebis som reser sig

Inlägg av Citymamma »

Hej!

Jag har en stor och stark son på 8 månader. Eftersom han vaknar oftare och oftare på nätterna och eftersom jag "måste" amma honom för att han ska somna nu täntke vi köra SHN-kuren. Två frågor:

- kan han vara för stor och stark i kroppen för att buffas? När vi har testat lite bara reser han sig på knä och ställer sig upp. Tar vi i för löst? Eller borde vi lägga honom i vagnen i stället?

- Är det en bra idé att pappa kör kuren? Jag ammar fortfarande mycket och han vill bara till bröstet när han ser mig.

Stort tack om någon kan svara!
Mindy

Inlägg av Mindy »

:D
:idea: Ja, då tar ni i för löst! :shock: :D Man ska inte kunna resa sig upp vare sig under solfjäder eller buffning. Vår son är 10 månader och rätt rejäl. Vi har fått köra lite distinkt solfjädring vid läggningen vid dagslurarna för att han har svårt att komma till ro och fastnade i ett skrik-mönster.
I början försökte han resa sig upp, men när han märkte att det inte gick (och ja, du får verkligen trycka ner honom) så gav han upp. Nu kan han försöka åla sig lite men vet vad som gäller och nu blir han lugn på 1-2 minuter och somnar in.

Öva upp buffningen - innan! (På er själva enligt Annas instruktion) Är den tillräckligt framåtförande och taktfast med ett bestämt tryck över ryggen på var fjärde buff så ligger de liksom och håller fast sig i lakanet. :lol: Om du förstår....men lugn och ro infaller.
Solfjädern är också jättebra för att markera vad som gäller. Tyst och bestämt.
Jag tror att han är lite för stor för vagnen, visserligen lite beroende på vilken vagn ni har. Ni fixar det med verktygen i sängen, hur lätt som helst, bara ni gör det rätt.

:idea: Kan vara bra att pappan tar första nätterna kanske? Sen byter ni av varandra och då är du förstås fulladdad med attityd.
Det viktigaste i kuren är att läsa på, läsa på och läsa på igen så att ni verkligen är stensäkra när ni drar igång. Inga darrningar på manschetten och ni fixar detta galant :!: :D

LYCKA TILL!
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"