Hej!
Jag började kura min 4-månaders i förra veckan (blev dock avbrutet pga hög feber och grym förkylning som storasyster tog med sig från dagis...) Nå, dagsschemat sitter rätt bra. Problemet är middasgsluren. Jag promenerar med henne i vagnen och hon slocknar utan problem. Men sen vaknar hon ofta till efter ca 45 min och ligger vaken i en halvtimme eller till och med en timme. Inget skrik eller ens "prat", hon ligger bara och tittar. Sen somnar hon till när det kanske bara är en kvart kvar på den planerade tuppluren och då ger jag henne ofta extrakvarten. Jag vet att man ska ge förutsättningarna men kan inte "tvinga" henne att sova. Men hon får ju för lite sömn om det bara blir en istället för två timmar mitt på dagen.
Tips och råd?
vaken under middagsluren
Hej tvåbarnsmamma08!
Tänk på att kuren är en process som tar tid och måste få ta tid. Det är ibland tre steg fram och ett tillbaka. Det är jätte vanligt att en av lurarna strular lite längre innan det sätter sig. Så ha MÅLET för ögonen och tänk FÖRUTSÄTTNINGAR. Dessutom: Har du skynke för sufletten så synintrycken stängs ute?
Elle
Tänk på att kuren är en process som tar tid och måste få ta tid. Det är ibland tre steg fram och ett tillbaka. Det är jätte vanligt att en av lurarna strular lite längre innan det sätter sig. Så ha MÅLET för ögonen och tänk FÖRUTSÄTTNINGAR. Dessutom: Har du skynke för sufletten så synintrycken stängs ute?
-
TorpSara
-
tvåbarnsmamma08